måndag 2 februari 2015

2015 Reading Challenge

Ett av mina mål för 2015 är att läsa. 

Alltså, jag älskar böcker och har gjort det sen jag lärde mig konsten att bokstäverna bildar ord. Jag var den som lånade den största högen från bibban i lågstadiet och hade läst ut den på kortast tid. Men, de här två senaste åren då jag stundvis läst teologi, psykka och pedagogik på samma gång så har jag inte orkat läsa. Istället blev det tv-serier och filmer. Men nu! Då jag har återvänt som heltidsteolog (för ett år) och ska skriva gradu så har jag bestämt mig att faktiskt ta tag i läsandet. Visst, nog har jag läst de senaste åren men inte så mycket jag velat. 


Så direkt då det kom upp på goodreads så skapade jag en reading challenge, som nu också finns här i vänstra kanten på 20 böcker. Och ett par dagar senare hittade jag en reading challenge på pinterest som har spridit sig som en löpeld på sociala medier tycker jag. Reading challenge från Popsugar

Vilket betyder att om jag lyckas så läser jag minst 50 böcker i år, vilket skulle vara helt trevligt! Jag vet en del som kryssar för alla som passar in på boken, men nope, jag tänker bara kryssa för en (utom trilogin, där finns ett undantag), och det blir den första som passar in. Men jag tänker inte bara ta nya böcker, min överfulla bokhylla samt de andra bokhyllorna hemhemma ska nog utnyttjas trots att nya böcker oftast är mer spännande att läsa. Och för att inte ruinera mig helt, fast jag nog gärna skulle köpa 50 böcker, så blir det nog elib + aldikos gratisböcker (mest klassiker) som ska hjälpa till.

En del av "punkterna" blir kanske mer problematiska än andra, men så gott det går ska jag klara av det!

Hittills har jag läst ut två böcker denna månad, men som det syns på min goodreads så håller jag på med *host* fem böcker + HP för femtielfte gången (det är omöjligt att bara läsa en bok åt gången).

Så de jag kryssat av hittills är:
- "A book by a female author": Insurgent (Veronica Roth)
- "A book with one a one-word title": Mercurium (Ann Rosman)

Yee, en ny kategori på bloggen! Och jag lovar att försöka hålla omvärlden uppdaterad med hur det går.

2 kommentarer:

  1. Oj, kanske jag också borde pröva på den här challengen, verkar kul ju! :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!