onsdag 14 januari 2015

Onsdag

Nu har jag gjort upp en lista med saker som det ska bloggas om, så nu är det bara att börja på! 
Men ikväll blir det lite vad som hänt den här veckan.

I fredags återvände jag till Åbo med mamma som sällskap. Den dagen blev det mest uppackande och pizza samt lite spänning i och med att polisen var i huset av oklar anledning.... 
Lördagen tillbringades i centrum och jag fick en försenad julklapp i form av nya akvarellfärger! Mina derwentfärger har varit helt ok, så länge jag använder "dåliga" penslar. Men med de bra penslarna med ekorrhår så märks det direkt hur fruktansvärt torra de är. Så vattenfärgspennorna har blivit mer använda sen jag köpte bättre penslar. Men nu kom det en 24-färgers palett med Cotmanfärger från Winsor & Newton. Kärlek direkt ♥
På kvällen blev det ett besök till Fransmanni för mat och sen på söndagen for mamma hemåt igen.


Förresten, det här vädret här i Åbo. Idag har det varit plusgrader och regn. Dessutom är man rädd att dö varje gång man går ut eftersom det är svinhalt i hela stan. Igår påväg till TF (RIP TF, nu tillhör vi "fakulteten för humaniora, psykologi och teologi"), de 180 metrarna jag har så höll jag på och halka mången gång. Och hemhemma förra veckan var det snöoväder och relativt långa strömavbrott som hörde till vardagen.

Nåja, tillbaka till denna vecka! Vårterminen började lugnt med första styrelsemötet för styrelsen 2015 på måndagseftermiddagen och första föreläsningen var igår. Som började kl. 16.30. Vilket betydde att hela gårdagen fick jag ingenting gjort då jag hade skola så sent. Efter det blev det att halka in till centrum med Cara och Sabina för Burger king! Då vi fått i oss mat så blev det efterätt hos mig i form av glass och så lite hyperaktivitet på det!


Idag blev det lunch med de två hyperaktiva typerna från igår och efter det vårterminens första graduseminarium. Och fast jag gått på gradusemi hela hösten var det här det första "riktiga" för mig, för nu ska jag börja skriva gradun. Med åtta böcker i bokhyllan som jag fick låna förra veckan från mommos, Purmos arkiv och av min fadder så har jag något att börja från. Bara jag kommer fram till vilken infallsvinkel och forskningsfråga nu så... Jag övergav dopkalasen från kandin och kör nu istället lokalkyrkohistoria, så det blir spännande saker. 
Då seminarierna var slut för alla inblandade blev det italiensk glass med C & S, naminami!

Och nu ska jag ta och redigera styssebilderna så jag kan beställa dem imorgon så vi får upp dem på väggen i mysis snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!