onsdag 5 november 2014

Supervecka

Den här veckan har börjat helt superbra. Detta trots att jag har femtioelva skolarbeten som ska skrivas, två kurser (+ kand- och graduseminarier) plus en del styrelsejobb (men det är bara roligt).

I måndags hade styrelsen städ/packningstalko i våra utrymmen i och med att vi någon gång inom en relativt snar framtid ska flytta någonstans (huset ska renoveras) så då hittades en massa roliga saker som gömde sig och dagen avslutades med lite kandskrivande.
Tisdagen började med styrelsemöte på lunchen och efter det förflyttade jag och Laura (fru ordförande år 2015) oss till vårt gula hus för att studera. Och på ett par timmar hade jag redigerat 22 sidor kandi och skickat den till min handledare för kommentarer.

Idag var det en spännande dag.
På förmiddagen började vi med ett grupparbete om dopet och konfirmationens teologi till en exegetikkurs, efter en timme blev det dags att börja koka kaffe och flytta saker en våning upp. Det var dags för höstmöte. Och tiden mellan 11.45 och 13.15 var den mest spännande och nervösa tiden någonsin för hela den sittande styrelsen. Styrelsen 2015 skulle väljas, för första gången under min studietid fanns det fler än en uppställd till varje post vilket betydde sluten omröstning i x antal omgångar. Jag blev omvald till min styrelsepost som webbansvarig som jag inte ville ge upp ännu. Hemsidan är min bebis då det är jag som byggt upp den och nästa år är mitt sista hela studieår i Åbo. Så TSF styrelsen 2015 valdes och den blev bra! Och jag är lycklig över att jag får fortsätta utveckla den ännu relativt nya hemsidan, den ett år gamla styrelseposten och att få sitta i styrelsen ännu ett år. YEY!

Efter att vi lugnat ner oss efter de spännande timmarna fortsatte vi med vårt grupparbete några timmar och avslutade det. Nu ska jag traska iväg och handla för att sen fortsätta fundera på avslutningen i min kandi och tänka igenom vad jag ska säga om dopet på morgondagens presentation.
Och äta glass, och eftersom det är femte november så tror jag att "V for Vendetta" blir kvällens film. Förra veckans händelserika schema ska jag knåpa ihop snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...