tisdag 11 november 2014

It's done!

Vad är färdigt? JO, min kandidatavhandling!

I helgen korrekturläste jag den och i måndags (aka igår) började jag dagen med att skriva mognadsprov. Efter det gick min handledare och jag igenom den en sista gång innan den och mognadsprovet skickades till språkgranskning. Känslan nu efter är både bra och fruktansvärd. För nu kan jag faktiskt inte göra något mera åt den, utan istället ska jag leva i ovisshet till de sista dagarna denna månad innan jag vet resultatet.
Igår kväll hade vi styrelsemöte och både jag och ordförande skrivit mognadsprovet samma dag, så vi var i samma situation. Våra styrelsemöten är alltid fruktansvärt effektiva och efteråt lämnade vi kvar hos Heidi för chillande, pratande och en massa skrattande. Och allas liv och studieproblem var uppredda då vi skiljdes åt.

Så idag var jag på mitt sista kandseminarie, bara för att få chansen att meddela åt resten av folket att jag är klar, och lite för att jag visste att det knappt skulle vara något folk på plats och en text skulle diskuteras. Så hädanefter hålls jag endast på graduseminarier, vilket betyder att mina tisdagar blir lediga. Men de ska väl fyllas med studerande och chillande i mysis.
Efter någon timme i mysis efter seminariet hoppade jag till butiken och en stund senare tillbaka till TF eftersom vi skulle få besök av Finska missionssällskapet för en filmkväll. Väl hemma igen bestämdes det att jag ska och vikariera nästa vecka. Så det blir bra!

Nu ska jag ta och se lite Friends innan jag gosar ner mig i täcket för att återigen imorgon vakna halv åtta av att de börjar borra på innergården...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!