tisdag 25 november 2014

Blogvember

Laura utmanade mig i Ida-Maries challenge, so here it goes!

Vad är det roligaste med att blogga?
Bloggen är mitt sätt att få någon ordning på det som hänt och händer i mitt liv. Jag älskar att kunna gå tillbaka och se vad jag gjorde i början av året eller under samma tidpunkt året innan. Jag bloggar för min egen del och för att nära och kära i alla jordens hörn ska kunna hålla sig uppdaterade på vad som händer med mig i Åbo eller Purmo. Att ha en plats för mina foton (som inte är flickr eller 500px) är också en orsak till att det är roligt att blogga! Genom min blogg har jag också hittat en hel del andra bloggar som väl kan klassas som bloggvänner, och det är roligt att se hur nätverket av bloggar i Svenskfinland nu knyts ihop genom "Finlandssvenska bloggare".

Vad gör min blogg speciell?
I princip är min blogg en vardagsblogg med en hel del foto och en del musik och böcker (jag saknar mina böcker). Så på så sätt är den kanske inte så speciell, förutom att den är min.

Hur ser min blogg ut om ett år?
Förhoppningsvis är det tätare med uppdateringarna än det har varit det senaste halvåret (fy skäms Hanna). För jag VILL blogga och ha något att se tillbaka på. Annars tror jag nog att den fortsätter som "Hannas vardag & kamera" som den har varit i alla år, designen ändrar förstås nu som då.

Vilket var mitt allra bästa inlägg?
Ser man statistikmässigt är det minnesinlägget till Jonne som lästs flest gånger, och det är också det inlägg som var svårast och kanske mest personligt att skriva. Annars beror det väldigt mycket på vilket humör jag är på de gånger jag går igenom mitt arkiv, så mina favoritinlägg varierar. Och jag tänker inte gå igenom mitt arkiv nu, jag har för allt i världen publicerat över 1400 inlägg under denna bloggs livstid...

Vilka andra bloggar/bloggare inspirerar mig?
Såå många! 
Laura, Karin, Sabbe (som är i Prag på utbyte för tillfället), Maria, Amanda Audas-Kass, Nevnarien, Linn Jung, Anne Hietanen, Andetag-bloggen är nu några av många bloggar (och inte i någon slags ordning) som inspirerar mig på olika sätt.

Och jag utmanar Karin, Linda och DU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!