söndag 5 oktober 2014

There and back again

Det hänt en hel del och jag har inte haft tid att uppdatera bloggen.
Men iallafall så har jag varit hemhemma i Purmo över helgen. Orsaken är att jag ska och vikariera i rella och psykka och skulle få reda på vilka teman jag ska planera lektioner om. Och lördagen tillbringades i Seinäjoki på hantverkarmässa och jag kom hem med två böcker om virkning.

Innan jag satte mig på tåget tillbringade jag onsdagen och torsdagen tillsammans med styrelsen. TF fyllde hela 90 år, firade i dagarna två och vi var ansvariga för kaffeserveringarna. Så det blev många liter kaffe som vi kokat då vi skulle räka med 80 personer per gång, och termosar är ganska tunga att bära från en plats till en annan då de är fulla. Allt gick bra och vi hade flyt tills torsdagens kaffekokande på eftermiddagen. Fyra kaffebryggare i personalens kök på TF och mitt i allt slocknar lampan och alla kaffebryggare. En viss panik uppstod och vi försökte få tag i någon av personalen, som var svårt då alla var på seminarie. Men en stund senare kommer två lärare och hjälper oss att flytta allt till nästa rum och hämtar vaktmästaren. Det visade sig att vi fått av en säkring. Men det redde upp sig och en stund senare lämnade jag dem för att traska till tåget.

Nu är jag i Åbo ett par dagar innan jag beger mig hem till Purmo igen över helgen och sen blir det vikariat innan jag och Linda beger oss till London! Iallafall ska jag försöka tidsinställa ett par inlägg så inte bloggen är död nu de inkommande två veckorna. Denna vecka går i lektionsplanerandets tecken med lite kandiskrivande nu som då och Londonpackande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!