söndag 26 oktober 2014

Londonshopping

Så tills att jag har redigerat alla bilder från London (jag är mitt upp i Harry Potter-dagen nu just) så kan vi ju ta en titt på vad jag köpte i England!


Tre magneter: 
- Howartsmärket införskaffades från Platform 9 3/4 (alltså från King's Cross). 
- Från "the Making of Harry Potter" kom en scen från första filmen, då de kommer till Hogwarts. ♥
- Mind the Gap. Vi åkte massvis med underground. Och "mind the gap between the train and the platform" hördes på var och varannan station.


Från HP-turen:
- Bertie Bott's every flavour beans. Och ja, det är ALLA smaker (kräksmak, korv, ruttna ägg, tutti frutti...). Jag har inte hunnit testa ännu då jag varit så förkyld och mitt smaksinne alltså är lite som det är.
- En chokladgroda! Och det finns med ett trollkarlskort! Oöppnad ännu, jag ska vänta till någon speciell stund.


- Två halarmärken från HP-turen: ett Rawenclaw (eftersom jag är en rawenclaw) och ett Hogwarts.
- En tågbiljett till Hogwarts!!! Den är helt supernajsig och guldig! Från Platform 9 3/4


- Två böcker från HP-turen: Tales of Beedle the Bard och HP2 (som har ett märke att den är inköpt på Warner Bros Studio Tour!)


På flygplatsen skulle vi inhandla lite mat och vatten. Och det råkade finnas böcker i affären. Hups. Så därifrån kom jag med "The Pointless Book" av youtubern Alfie Deyes. Liite i stil med Wreck this Journal, men ändå inte. Den är ganska så splitterny, typ från september. 
Och första Harry Potter-boken. Nu har jag komplett serie på både svenska och engelska! Dock var jag halvt om halvt om jag skulle köpa den, då jag har resten av de engelska böckerna med de "traditionella" omslagen (som HP2). Men sen kom jag på att jag har hälften i pocketform och hälften i hardbackcover så då är det okej att jag har första i annat utseende. Det här omslaget är också helt splitternytt från september iår. And it's soo pretty! Dessutom finns det en karta över Hogwarts. 
Ni vet hur de svenska böckerna ser ut? Det finns små stjärnor och grejs på alla sidor och när ett nytt kapitel börjar så finns det en sida med stjärnor på svart bakgrund? Well, denhär upplagan har stjärnor på kapitelsidorna!
Att jag kan bli så till mig över böcker... En annan sak jag blev till mig över var böckernas pris. HP-böckerna var endast sju pund styck och the pointless book var nio pund. Så det är ingenting egentligen.


Ja, och så lite andra souvenirer. En dubbeldäckare, en telefonkiosk, ett London-halarmärke och ett supernajsigt paraply, mörkt med Big Ben på. Paraplyet fick aldrig användas i London eftersom det aldrig regnade då vi var där (konstigt Londonväder).

All my pretty new books! ♥
Jaa, och från King's Cross kom jag även ut med ett foto i en ram från när jag åker till Hogwarts (instagram!), men det kom inte med på bild hit...
Så det borde i stort sett vara det jag köpte i London. Eftersom jag blev helt superförkyld och det var proppfullt på Oxford Street på lördagen då vi hade planerat att shoppa så blev det inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...