fredag 24 oktober 2014

Fredagsflum

Idag blev det tentdags, TF hade allmän tent och eftersom jag inte skrev tenten i tisdags så passade det bra att skriva den idag. Efter tenten traskade jag från ett TF-hus till ett annat eftersom det var tentkaffe, gulisarna hade fixat FN-tentkaffe så där satt jag halva eftermiddagen med trevliga människor. Innan det blev hemfärd fick jag och Laura titta i proppskåpet för att sen gå över gården till personalens kafferum och begära hjälp, inget funkade i mysis och vi visste inte vilken propp som skulle bytas. Snälla lärare som vi har så ringde en till vaktmästaren för att konstatera att ingen var längre på jobb och kom istället själv och hjälpte oss. Det är tur att all TF-personal är så hjälpsamma med allt!

Förutom att jag läste till tent igår var jag upp från tidig morgon, fönstertvätt stod på schemat så halv nio traskade jag till våningsköket och satte mig där tills de hade färdigt i min del av korridoren. Och frös ihjäl sen då jag kom in i min bostad. Men nu är fönstren rena igen!
Jag hann också sätta fast mina nyinförskaffade halarmärken från London och Harry Potter, imorgon blir det nämligen abimässa och jag ska vara med och presentera teologin, så halaren skulle uppdateras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!