onsdag 22 oktober 2014

Från London till Åbo

Jag har återvänt till ett höstigt och kallt Åbo från det tedrickande engelskspråkiga landet som bjöd på varmt väder.
Och jag saknar London.

En komplett reseberättelse kommer efter att jag redigerat bilderna (de är cirkus 300) och fått undan en tent, så bered er på Londoninlägg och min iver över allt jag och Linda hittade på den senaste helgen!

Anyway, före jag for till London var bloggen också tyst, orsaken var att jag for hemhem en vecka innan London och tillbringade hela den helgen med att fundera på den ortodoxa kyrkan, etikfrågor och intelligens. Orsaken var lektionsplanering. Förra veckans måndag, tisdag och onsdag var jag nämligen vikarierande gymnasielärare och trivdes helt superbra! Visst, det var tungt att planera 13 lektioner men desto roligare var det att hålla dem sen.

Då jag hade hållit min sista lektion på onsdagen for jag iväg till tågstationen för att tåga söderut. I Seinäjoki hoppade Linda på samma tåg och så åkte vi iväg till Åbo för att påbörja resan vi väntat på sen juli.

Men, mera om det sen! Nu ska jag ta och plocka undan alla saker framför fönstret, imorgon blir det tidig väckning då de kommer och tvättar fönstren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!