fredag 19 september 2014

Väskor, väskor, väskor

De som känner mig väl vet att jag har svårt att hitta väskor jag fastnar för, endera är de för stora, för små, inte tillräckligt många fack, för dyr och så vidare... Men efter att min trogna axelväska var tvungen att pensioneras har jag varit på jakt efter en ny. 

Och då jag var in till citymarket hittade jag inte en, utan två väskor som gick igenom mina krav (egentligen en till, men dyra väskor och studentbugdet går inte så bra ihop)! Så självklart fick båda väskorna följa med mig hem, en orsak till väskinköp var dessutom att jag behöver en väska tills jag åker till London.
Ännu har jag inte hunnit inviga dom helt och hållet eftersom jag varit i princip på TF varje dag, men nya väskor har jag!



Jag har jämt använt ryggsäck i skolan. Tills jag flyttade i Åbo och inte behövde släpa på mappar och böcker varje dag. Och efter att min dator uppgraderades i vintras så passar den inte i min ryggsäck längre, vilket ledde till att en ny datorväska skaffades och ryggsäcken inte behövdes lika mycket.
Men eftersom jag jämt och ständigt ändå har med mig en massa nödvändiga saker, oftast för mycket för att min axelväska ska klara av dem, men för lite för att ryggsäcken (som är ganska så rymlig) ska behövas så har jag istället haft tygväskor med mig, vilket har känts i axlarna och armarna.

Min nya följeslagare är alltså min Kånken som jag köpte i slutet av sommaren och praktiskt taget varit i bruk varje dag efter det. Det är Kånken ox red/royal blue som jag till sist bestämde mig för efter att ha haft beslutsångest en stund.

Ignorera den mystiska vitbalansen, ljuset var inte alls på min sida och är helt åt skogen...
Då jag höll på med praktiken hade jag i princip varje dag med mig ett tjockt häfte för observationslektionerna, en mapp full med papper och lektionsplaneringar, kalendern, plattan, penalen och lite annat. Och allt rymdes i den utan problem och utan att mina axlar dog!
Så den kommer verkligen till sin nytta, den är rymlig men ändå inte för stor. I måndags var jag och den ena värdinnan på införskaffning av smurfdricka till sitzen och utan problem fyllde jag väskan med burkar.

Nu då jag är tillbaka på TF är den alltid med mig och då jag så småningom kommer igång med min blogglista igen så kommer det ett inlägg om vad som finns i min väska.

Och att den är vattentät prövades då jag en eftermiddag gick sprang från skolan till bilen och det öste ner vatten. Det enda jag konstaterade under min praktik var att då jag hade så mycket saker som var olika tunga så blev den ostadig i bottnen, men det fixades enkelt genom att ta "bottenplattan" från en söndrig ryggsäck och så fick den på en gång lite extra stadga och skydd i botten!

Så, Hanna ♥ Kånken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!