torsdag 11 september 2014

Livet i Åbo

Praktiken är avslutad, jag trivdes så bra på min praktikplats att det var konstigt att inte åka dit mera.
Jag har alltså återvänt till Åbo och har redan haft två föreläsningar, två seminarier (jag går både kand- och gradusemi), en massa chillande i mysis och en hel del styrelsearbete.

A-husets renovering är avslutad och folk har flyttat in dit, jag såg framemot ett byggnadsfritt år men då håller de istället på med garagerenovering här utanför. Vilket betyder att jag vaknar halv åtta på morgonen ibland och att man får ta sig på lite omvägar för att komma in, eftersom våra nycklar inte passar till A-husets dörr ännu...

Att vara heltidsteolog igen är otroligt skönt, inget ont om psykkan men att studera fulltid på två ställen är tungt, vilket är orsaken till att inte kandin blev klar i våras, psykkan upptog all tid så det lämnade ingen ordentlig koncentrationstid till kandin. Men nu ska det väl lösa sig!
Sådär utanför studierna har det varit gulisintagning och pizza. En kväll med många skratt med de trevliga teologerna och en bunt trevliga gulisar!

Jag har återvänt till klänning-och-strumpbyxor-säsongen med att inhandla en ny klänning.
Och Åbo visar sig från sin bästa sida med sol och +20 varje dag. Vilket känns lite konstigt.

Och det är endast 35 dagar till Londonresan!

Nu ska jag avsluta mitt flummande och istället ta tag i att städa upp min bostad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!