fredag 11 juli 2014

Sommar och sol

Det är sommar och sommarvärmen har äntligen hittat hit. Förutom det lilla faktum att sommarförkylningen hittade mig igår på morgonen då jag vaknade nästan utan röst, snuvig och tungt huvud. Då är det ju intressant då jag pratar i telefon i jobbet, meen tills jag skulle börja jobba hade jag fått liite röst och som tur var det ingen föreställning på kvällen.

I lördags var det loppisrace här i Purmo, så jag och pappa flydde fältet ett par timmar då vi istället redan på förmiddagen monterade fast min cykel på bilen och åkte för att införskaffa en ny cykel åt mig. Hem kom vi några timmar senare med en ny cykel och den gamla lämnades in till sportaffären. Då var det totalt trafikkaos i Purmo med bilar här och var och en miljon folk i rörelse.
På kvällen cyklade jag, mamma och systeryster en liten bit för ett överraskningsfödelsedagskalas. Födelsedagsbarnet blev överraskad och under kvällens gång åt vi och hade trevligt tillsammans. Men eftersom jag skulle upp tidigt på söndagen för att börja jobba blev det ganska tidigt för mig och det var ganska skönt att cykla hem på min nya cykel i den ljusa sommarnatten!

Annars har jag jobbat, jobbat, jobbat. I och med att sommarvärmen har kommit har också bokningarna kommit igång och nu på en gång är det strax över en vecka kvar av teatern. Kandin och min bokrecension har lämnat efter något fruktansvärt så de blir det att ta tag i så snart det är färdig jobbat.

Nu ska jag fortsätta printa biljetter och om fem minuter slå på telefonen och påbörja eftermiddagens pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...