tisdag 1 juli 2014

Premiär och äventyr x2

Premiären är överstökad och det gick super! Genrepet förra torsdagen gick som ett genrep skulle, där bland annat traktorn vägrade starta. Men det är sånt som ska hända på genrepet!

Premiärfredagen var stressig som alltid, pressbilderna skulle redigeras, sättas på skivor och mejlas till två ställen. Och då det sammanlagda antalet bilder jag tagit var 160 stycken tog det en stund att sålla ut, men till sist kom jag ner i 12 stycken iallafall. Förutom bilderna skulle även en låda programblad buntas (450 st), biljetter skulle skrivas, printas ut och sorteras. Och förstås svara i telefon. Och vad är en premiärdag utan lite bråk med printern? Vi var ganska så osams om vilket format biljetterna skulle printas i, men till sist kompromissade vi båda två.
Premiären gick som sagt helt superbra, åskådarantalet var på den lite lägre sidan på vår stora läktare, men på den gamla läktaren skulle det ha varit fullt! Efter att alla fått lite blomster av diverse folk hoppade allt teaterfolk i bilarna och styrde iväg på premiärmiddag med god mat och gott sällskap. Sömnen blev ganska obefintlig den natten då vi hade så roligt så kvart före sex på morgonen lade jag mig i sängen och sov ett par timmar.

Sen på söndagen blev det födelsedagskaffe med släkten för systeryster som fyllde år på premiärdagen och mellan varven satt jag och svarade i telefon.

Jag och Linda har den senaste veckan planerat och funderat fram och tillbaka och nu är våra roligheter i oktober bokade, men det tar jag och berättar mer om i nästa inlägg!

Igår kväll drog jag och Cajsa på oss varma tröjor, regnbyxor, regnjacka och gummistövlar och packade väskan med lite matsäck och kameror innan vi begav oss till Lappfors. Där mötte vi upp tre andra ivriga fotografer och begav oss först till Huvudsjön innan vi traskade vidare till Gäddsjön. Vi var på kvälls/nattäventyr och jag har en hel del bilder på både kamerorna från solnedgången och all den dimma vi träffade på. Tillbaka vid bilen var vi en tretiden på natten och hade då gått i nästan sex timmar, strax över 10 km. Och det kan jag meddela att känns i benen, då det var gummistövlar, stort grus alternativt skog vi gick i och med en del packning på ryggen. Så på förmiddagen då en av teaterbyggkillarna ringde mig och behövde låna nyckel hade jag just dragit mig upp ur sängen.

Men nu ska jag bege mig ut i solskenet och sommarvärmen, senare kanske jag tar tag i bildredigeringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...