lördag 26 juli 2014

Kokkolashopping

Med den senaste veckans värme och min första lediga vecka har jag gjort allt annat än suttit vid datorn, så nu blir det ett gammalt hederligt bildinlägg innan jag redogör med hjälp av instagram vad allt som har hänt!

Mamma och jag hade bestämt oss för en tid sedan att vi skulle hoppa iväg till Kokkola på shopping denna lördag och med den värme som var idag skulle jag inte ha orkat bege mig till Jeppis på Pride, men i Kokkola var det ganska folktomt vilket var trevligt!


Från Suomalainen kom jag ut med ett nytt klott/skissblock med relativt tjockt papper (120g), en waterbrush från Derwent (min nya vän då det gäller vattenfärgspennor) och en vit tusch till min halare. Den är sån mörklila att svart inte syns på den. Från Minimani kom en 0.6 svart, vattenfast tusch till mitt ritande. 


Vid Minimani gick jag all in då jag behövde nytt nagellack. Fyra färger från Coral Prosilk och tre från La Femme.


Glitter levererade med tre långa silverhalsband, ett löv, ett med svarta och grå stenar och en fjäder.


Det enda i klädväg var en randig tröja från H&M. Det finns inte alls nåågra randiga tröjor i min garderob från förut.

Förutom det som finns på bild kom även ett par nya datorhögtalare hem då jag tröttnat på det dåliga ljudet i de jag har i Purmo, så nu har jag likadana som i Åbo. Även en tornfläkt kom hem, det ligger på 29 grader från förmiddag framåt i mitt rum.

Nu blev det tydligen matdags, inom en snar framtid ska jag nog få upp ett inlägg om den senaste tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...