måndag 16 juni 2014

Måndag

Mitt teaterhuvud är lite mindre teaterfyllt nu, bilderna är fixade och programbladet borde ha skickats till tryckeriet idag. Så det här är den lugna veckan, mest troligt den sista lugna veckan denna teatersäsong eftersom ett till telefonpass påbörjas nästa vecka, som för övrigt är premiärvecka så då har jag jobb från morgon till sen kväll.

I lördags blåste det något förskräckligt då vi handlade med mommo och planterade på gravgården. På eftermiddagen blev det dukande och på kvällen firades pappa med gäster och mat.
Och igår började jag och pappa på den sena eftermiddagen, efter att vi käkat mina nybakade choklad och hallonmuffins, med att måla fälgarna på cykeln som ska bli poliscykel i teatern. Cykeln Göta var rostig som bara vad men nu är den i beståndsdelar och grundmålad svart.
När fälgarna var målade övergick jag till att tvätta min cykel och en av systerysters cyklar och mitt i allt var också min bil tvättad och städad på insidan, syster tvättade sin bil och till sist tvättade jag pappas bil. Efter det var mina byxben ganska blöta och vi kom på att vi inte ätit någon kvällsmat.

Och nu ska jag hoppa i målarkläderna och måla andra varvet på fälgarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!