tisdag 13 maj 2014

Tisdagsflum

Mitt studerande går inte riktigt bra de här dagarna. Jag har omtent på måndag och har inte börjat läsa "på riktigt" ännu.
I lördags på kvällen letade vi fram lite glitter och paljetter och så kom det en skara revyfolk till vårt för Eurovisionstittande. Så kvällen tillbringades med gott sällskap, många skratt och funderande på de olika låtarna. Det ledde till att det blev en sen kväll med lite sömn, men sånt kan man inte så mycket åt!

Söndagen kom och det var morsdag, mamma fick "Alice's adventures in wonderland" av mig som hade illustrationer av Tove Jansson, den var såå fin! På eftermiddagen brummade vi iväg till Jeppis för att hälsa på fammo som var intagen på sjukhuset för lite hjärtproblem och för tillfället borde vara i Vasa på vidare undersökningar. Efter att besökstiden var slut åkte vi tillbaka till Purmo och uppvaktade mommo där resten av släkten var.
Väl hemma konstaterade jag att jag hade tungt att andas, vilket inte sker ofta nuförtiden, av kattallergin då jag suttit i vardagsrummet i en stol. Men efter en dos medicin lättade det och jag gick som sagt ut med kameran på promenad för att få frisk luft och reda upp luftrören.
Älska lumians objektiv och bländare ♥♥
I måndags hoppade jag på tåget i ett regnigt Bennäs och halvsov egentligen hela vägen. Väl framme i Åbo hoppade jag hem, slängde i mig en banan och spurtade iväg till Arken för psykkaträff. Vi gick igenom vår helt supersnygga poster och funderade på den kommande presentation.
Resten av dagen var jag allmänt slut då jag åt "lunch" så sent och sovit mindre i helgen, så något studerande blev det inte...

Idag var det föreläsning och övning av presentationerna och på eftermiddagen tog jag datorn med mig, ett varv via TSF:s postfack, möta upp två andra styssemedlemmar och så iväg till Heidi på möte. Efter lite bråkande med internet och skype fick vi med en femte person och vi var beslutsförda. Jag agerade stand-in sekreterare då fröken Karin inte var på plats och fick knåpa ihop ett protokoll. Efteråt meddelade jag att jag skulle hem och läsa på tent, jag var hemma tre timmar senare. Orsaken var att de andra skulle se ishockey och jag blev mutad med chips, cider och tre underbara styssemedlemmar. Finland vann och efteråt traskade jag hem, vilket ledde till att jag inte fått något i studieväg gjort idag.
Men imorgon är det seminarie (vilket betyder att jag skulle behöva läsa seminarietexter) och på kvällen åbåtsöl så jag funderar smått på att ta mina saker och traska över till TF för att försöka studera. Dock behöver jag internet för nätföreläsningarna så jag får se hur pigg jag är på det imorgon. Och TF:s internet är inte det bästa...

Nåja, nu ska jag fortsätta kvällen med lite Torchwood!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!