fredag 9 maj 2014

Heim, sweet heim

Sedan mitt senaste ordentliga inlägg har jag inte gjort några stordåd. Helgen gick i tentläsandets tecken och en del funderande på forskningspostern. På söndagen traskade jag in till centrum för att införskaffa en morsdagspresent och kom ut från akademiska med en bok åt mig själv.
Den här veckan har gått i psykkans tecken, tre psykkamöten på 2ish timmar per gång och en tent. Tre personer, tre datorer och powerpoint. Men nu börjar postern på riktigt vara klar och deadline är först på måndag. Så det känns bra!

Och igår sprang jag bokstavligen till tåget då jag blev sen. Men jag hann, med två minuter till godo. Dock är det inget jag rekommenderar. Hem kom jag iallafall och får hållas i Purmo till måndagmorgon! Så idag har jag varit och handlat och till gravgården med mommo.

Jag bestämde mig också att skjuta upp kandinlämnadet till hösten, det skulle ha blivit allt för stressigt med att skriva klart kandin och hålla på med psykkan på samma gång. Så istället satsar jag på att få undan alla kandstudier (psykkan och GT) och skriver klart kandin under sommaren. Då jag ändå hade planerat att ta ut pappren till hösten spelar det inte någon roll.

Min nyaste bok (och den stora högen med olästa/påbörjade böcker)

"The Fault in Our Stars" var det som fick följa med ut från akademiska och ska ni läsa en bok detta år ska ni läsa den här. Jag är son känt en bokmal men har allt för lite tid att läsa för tillfället, därav den stora högen med böcker i bakgrunden (och JA, man måste läsa fler böcker på samma gång). Men iallafall, jag läste ett kapitel i förrgår om kvällen och igår på förmiddagen då vi hade strömavbrott fortsatte jag, och den går inte att lägga ifrån sig. På tåget fortsatte jag och läste ut den på mindre än ett dygn. Nu är förstås 300 sidor ingenting i min värld, det läser man enkelt ut på en dag, så länge boken är välskriven, och det är denhär.
Så läs den! Dock inte på allmänna platser då man skrattar och gråter om vartannat...

Nu ska jag mejla Peffan om min praktik och småstäda lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!