tisdag 27 maj 2014

Ett oorganiserat kaos

Hej internet! Jag har levt i ett icke-organiserat kaos sedan lördagen och har fortfarande inte fått allt i ordning. Att packa upp är inte riktigt det intressantaste.
I fredags kom som sagt mamma ner till Åbo vilket ledde till att jag hela förmiddagen packade. På eftermiddagen tog vi ett varv in till centrum innan Ikea fick besök av oss. Ikea var så gott som folktomt (!), men där var det svalt och trevligt. Då vi kom tillbaka till bilden visade termometern +34...
På lördagen packade jag det sista och så påbörjade vi färden norrut, och tack och lov för AC i bilen! Väl hemma började jag packa upp och efter mat ute på terassen hälsade jag och kameran på körsbärsblommen.
På samma gång som jag packade upp skulle jag installera teaterns printer på datorn i och med att jag har bytt dator sen förra sommaren. Och jag hade ingen som helst aning om var jag hade lagt skivan ifjol. Efter några timmars kris och googlande för att försöka hitta drivrutinerna till printern hittade jag skivan. Precis där jag lämnat allt printerrelaterat ifjol. Smart Hanna, smart. Nåja, jag lugnade ner mig och printern installerades, dock är den dammig som bara vad.

Söndagen kom med ett kallt väder, jag gjorde min samhälleliga plikt och röstade, hälsade på fammo och rev ut alla böcker ur bokhyllan. Då jag inte visste i vilken ända jag skulle börja med mitt uppackande bestämde jag mig att städa bokhyllan. En del böcker fick lämna bokhyllan, men istället hade det införskaffats en del nya som upptog plats. Första vändan till Åliden för säsongen blev det också då affischerna och visitkorten skulle dit.

På måndagen hoppade jag i bilen och hade lunchdejt i Jeppis med Carro (som inte uppdaterat sin blogg på århundraden!) medan vi frös ihjäl och traskade igenom hela centrum. Och efter några timmars babblande styrde jag bilen hemåt i ett spöregn som mötte mig på en gång och fick springa in för att inte dränkas. En stund senare hoppade vi i bilen och for till mommos för kaffe.

Idag har jag gjort absolut ingenting. Om man inte räknar med att jag var och handlade åt fammo och funderade på dimissionskaffet i Åbo. Och kollade igenom några youtubevideor jag missat. Så ikväll ska jag ännu packa något eftersom mitt tåg far den hiskeliga tiden 06.31 imorgon till Åbo. Och då ska jag komma ihåg att ta upp min sticksöm som lämnade dit. Och städa. Och koka kaffe på fakulteten.

Så nu ska jag printa ut tågbiljetterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...