torsdag 1 maj 2014

Denna vecka

Och så kom vi till nästa inlägg, denna vecka!

Måndagen började med ett psykkamöte som övergick i muntlig tent i psykka. Som inte gick så bra då jag inte läst ordentligt, men det var jag förberedd på!
På tisdagen var det vår tur att ha presentation numero 1 om vår forskning och sen lite planerande om postern som ska göras. Kvällen började med styssemöte och övergick sen i styrelse pre-vappen. Två skumppaflaskor delade på sex personer. Fyra personer fixade wappfrukost och två av oss pysslade ihop en responslåda. Så det blev en chillkväll med styrelsen!

Igår började dagen med wappfrukost på TF och resten av dagen gjordes ganska lite. På kvällen hoppade jag iväg till Lindas och så begav vi oss till ÅST i havet av vita studentmössor. Vårt vappenprogram var nämligen sista föreställningen av Jesus Christ Superstar (snyft!). Vi satt på andra raden och var fortfarande helt till oss av allt. Och just lite starstucked nu som då. Vi var dels några av de första som steg upp och applåderade (och sitter man på andra raden syns man) och så kände några av skådisarna igen delar av sällskapet. Så efteråt var vi väldigt upp i varv och lite ledsna att det faktiskt är slut.

Efter teatern började vårt nästa projekt; hitta någonstans att tränga sig in och som endast hade 18-års åldersgräns. Båda sakerna var ganska omöjliga i Åbo centrum så efter lite diskuterande med resten av sällskapet som inte var på teatern hittade vi oss till sist på en liten mysig bar. Den stängde dock klockan elva så då fick vi förflytta oss och hittade konstigt nog att Bremer var nästan tomt. Så där satt vi tills det var valomerkki halv ett och då begav sig alla hem och sova efter att vi skrattat hela kvällen.

Idag blev det sovmorgon, lite förvirring över att det är torsdag och mitt i dagen drog jag på mig halaren och studentmössan och begav mig till TF. Eftersom vädret var på den sämre sidan bestämde vi oss att picnicka på TF istället så efter någon timme var mysis överfullt och bordet var fyllt med skumppa, glas, chips och vindruvor. Så efter några timmar med trevligt sällskap drog jag mig upp ur soffan, diskade mina glas och begav mig hemåt.
En liiten del av dagens sällskap och det överfyllda mysisbordet
Så det har blivit skumppa i dagarna tre och vääldigt lite studerande. Så nu måste jag försöka få ihopskrivet något i psykka. Min plan var att skriva kandi idag, det gick ju bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...