torsdag 1 maj 2014

Blogglömska

HEJ! Jag har visst en blogg också! Så, var beredda på ett långt inlägg.

Förra veckan, aka vecka 17 var det årfestvecka direkt efter påsklovet. Så på tisdagskvällen styrde delar av styrelsen sig mot Kåren för specialföreningsmässa. Och efter att ankorna kommit dit, styrelsen glömde dom inte alls var bordet komplett och en del halarmärken såldes. Efteråt dumpade vi oss i Mysis och orkade inte göra någonting alls.
Onsdagen var seminariedag, så nu är jag i valet och kvalet ifall jag stressar klart kandin nu på mindre än en vecka eller sätter in den till språkgranskning först i september. Jag kommer ändå inte åka ner hit efter mitt betyg i sommar så det är ingen större skillnad när det printas ut. Men det lär märkas hur jag gör inom någon dag! På kvällen tog jag datorn och så låg vi på sofforna i TF och hade filmkväll/sy halarmärken-kväll med Shrek som filmval med en bunt teologer.

På torsdagen började vi med ett styrelsemöte på Café Art och resten av dagen skulle jag plugga men istället satt vi några timmar och fixade vårfestens programblad och traskade iväg och printade ut dom. Sen hem och försöka få in biologisk psykka i huvudet eftersom jag låg sjuk halva påsken blev det inget psykkapluggande så det var lite panik på torsdagskvällen.

Fredagsmorgonen började med psykkatent för att sen bege mig till TF för att sen gå och handla sillismat. Sen lite snällt pratande vid huvudbibban och så fick vi komma ner i källaren och kapa programbladen. Att sitta och klippa 20 papper för hand var inget vi skulle ha sett framemot. Efter det raka spåret hem och börja fundera på håret för kvällen och efter att min ursprungliga frisyr misslyckats i och med att jag varit till frissan slängde jag bara upp det och det blev ändå så bra så!

Någon timme senare var klänningen och förtjänsttecknet på, skorna i en påse och med några styssemedlemmar som sällskap traskade vi iväg till Upseerikerho för att fira TSF:s 47:e födelsedag. Vi fixade det sista och snart började folk dyka upp och klockan sju började vårfesten. Kvällen gick snabbt med trevligt sällskap och många skratt och mitt i allt var det dags för jatko på Showroom. Hemma var jag klockan tre och då hade det varit en hel del dansande med teologerna och skrattande.
Instagrambild. Som togs före jag lade på smycken (pärlhalsband och armband)...

The Hair



Lördagsförmiddagen kom allt för snabbt och halv tolv var jag och halaren på TF där vi långsamt plockade ihop alla saker och gick sen till Kåren för sillis. Med lite allmän yrsel bland styrelsemedlemmarna och kråtande med bastun var maten och sillisfolket på plats och eftermiddagen gick snabbt.
Jag for hem och svänga innan jag hoppade iväg till Lindas för en chillkväll. Eftersom sömnen natten innan varit kort blev det inte så sent, men roligt var det!
Ordförande och sekreteraren fixar våffelsmet och grädde
Söndagen var en väldigt lugn dag som mest bestod av mera panikpluggande till måndagens tent. Och för att det här inte ska bli allt för långt (hmm) får detta inlägg avslutas här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...