fredag 23 maj 2014

2. 20 facts about you

För att göra det här lite roligare (och inte rabbla det samma jag gjort förut) tog jag hjälp av tumblr.

I'm a theatre geek: Som sagt, jag är kulturförstörd från liten då jag mest troligt varit på fler teatrar än annan folk i min ålder och har de senaste fem åren jobbat med biljettförsäljning och som fotograf. Och jag älskar musikaler. Jag vill till London och Broadway på musikaler.
I'd rather be behind the camera than in front of it: Fotograf som jag är är jag ofta ganska petig med bilder på mig själv. Bäst blir det om jag själv (eller systeryster) tar dom.
I'm a ravenclaw: Potterhead forever! Med alla böcker i svensk och (de flesta) engelsk uppsättning, alla filmer, extra böcker och medlem på Pottermore. Does this need an explanation?
I get nervous easily: Förut var jag ganska blyg och blev nervös över allt, men det har ändrat med åldern. Jag är en person som vill ha allt på klart och det leder till att jag kan bli nervös då jag inte vet. Fast det är fortfarande mer nervöst att ha en kort presentation framför klassen än att hålla en 75 min rellalektion själv. (påminn mig om det här i höst)

 I'm an introvert: JA! Till stor del är det här jag i ett nötskal!
I wish I could play an instrument: Jag kan (eller har kunnat) spela piano med en hand helt okej, och spelade gitarr helt okej förut. Men mina händer och fingrar är små och räcker inte till då det gäller att spela instrument.
I'm disorganized: Nu blir det förvirrande. Den senaste tiden har det legat papper och böcker av olika slag överallt. Och allt som oftast ligger det en del kläder här och var och min garderob är ostädad.
I'm a neat freak: Alltså hahahaha, JA! Egentligen är jag neat freak, jag älskar att ha ordning och reda men det går inte riktigt jämt...
 I live to read: Ett liv utan böcker går inte. Jag har slukat böcker sedan lågstadiet, men de senaste åren har det blivit allt mindre då det istället är tentböcker som står i fokus... Tack för sommarlov!
I enjoy the little things: Det här kan ha något med fotografen inom mig att göra, då jag lägger märke till småsmå ögonblick och saker och kan njuta av det länge. Eller redan nu som då jag köpte nya färgpennor, det var helt superbra!
I love spending money on books: Tar man bort kameragrejs är böcker det jag spenderar mest pengar på. Det är något speciellt att hitta en bok i en bokhandel och sätta den i bokhyllan. Och doften av nya böcker = ♥
I'm always procrastinating: Oh yes, that's me. Fast istället får jag helt supermycket gjort då jag till sist kommer igång!
 I spend too much time indoors: nu beror det lite på var jag är och vad jag håller på med. Det är just det att det ofta är saker jag håller på med som kräver dator, t.ex bildredigering eller skoluppgifter. Men jo, jag är för mycket inomhus. (hej sommar!)
I'm not sure what I want: Jag vet inte vad jag vill bli när blir stor. Skulle det ekonomiskt vara möjligt skulle jag säkert bli en evig studerande, det finns så mycket intressant att studera och göra!
I'm homesick: Jag älskar Åbo, men jag är uppvuxen på landet och är inte en stadsmänniska. Trots att jag har blivit van och tycker det är skönt att ha allting på gångavstånd och att affärerna har öppet sent så finns det inget bättre än att komma hemhem. Och utan alla underbara Åbomänniskor skulle Åbo förlora en del av min kärlek tror jag. Jag ska alltid "hem till Purmo" men "tillbaka till Åbo", trots att då jag är i Åbo är det mitt hem. Så då jag blir stor ska jag tillbaka till Österbotten!
I reread books I like, over and over again: Jag vet inte hur många gånger jag läst Harry Potter och Twilight och håller fortfarande på med Harry Potter hemma i Purmo. Plus alla underbart skrivna böcker som jag bara ibland måste läsa trots att jag har en hög med olästa böcker.
I would die without music: Utan spotify och musik är det tråkigt. Spotify är på största delen av mina dagar. Här igen; jag älskar musikaler.
I'm a graphic designer: Nu är ju det här en tolkningsfråga men jo, nog är jag väl det på någon nivå. Webbansvarig i styrelsen, designat två halarmärken, byggt upp TSF:s hemsida etc, plus då allt grafiskt jag gör som fotograf. Så nog är jag väl grafisk designer. Typ.
I love to draw: Kreativitet och konstnärlighet finns i släkten, från båda sidorna men jag fastnade först i fototräsket och det är nu de senaste åren som den traditionella konsten har kommit in i mitt liv. Fast tyvärr är det säkert 1½ år sen jag skissade på riktigt, så jag får öva upp mig igen, och det är lite annat att använda vattenfärger/pennor och färgpennor än skisspennor ;)
I can't swim: Jag har gått simskola, och har tagit några märken. Men simma enligt "kraven" kan jag inte. Det tog jättelänge innan jag lärde mig simma då jag har ett minne av lite vattenskräck som liten. Så totalt i högstadiet/gymnasiet tror jag att det högst är en handfull gånger jag varit till simhallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!