torsdag 17 april 2014

Påsklov

Jag tog visst påsklov och med allt som var på gång före det var dags att stiga på tåget blev det ingen tid över för bloggen, förutom mitt inlägg om Tavasthem då jag egentligen höll på och skriva på psykkarapporten.

På fredagen var det först ett psykkamöte och efter det hoppade jag iväg till TF för tentkaffe och mellan de programpunkterna bråkade jag lite med min dator som tyckte att den inte skulle starta. Efter eftermiddagen på fakulteten med teologer, kaffe, kex och lite nomineringar till vårfestens gala rörde jag mig hemåt och efter lite googlande och diskuterande med datorn kom den på igen.

Helgen gick i tentpluggandets tecken förutom söndagen som började med en trevlig födelsedagsfrukost hos en teolog, så därifrån kom jag hem på eftermiddagen efter en massa god mat och trevligt sällskap.
Och så var jag lycklig över det faktum att jag läste all biologi i gymnasiet och skrev ett M i studenten då tentpluggandet i biologisk psykka för tillfället är ganska självklara saker då jag i bakhuvudet redan vet hur DNA, RNA, aminosyror och ärftlighet fungerar. Men det kommer nog svårare saker ännu i boken...

Måndagen började med en tidig uppstigning för att skriva på psykkarapporten och packa innan det blev ett psykkamöte. På eftermiddagen traskade jag iväg till TF, plockade upp vår beställda mat från kårrestaurangen med skattisen och sen slängde jag mig i mysis och inväntade den resterande styrelsen. Klockan fem var alla på plats och vi började flytta en massa saker mellan husen, plocka bord och stolar, duka och leta reda på ännu mer saker. Det var nämligen dags för traditionell sedermåltid med teologerna. Men allt går ju inte som på räls, en halvtimme innan vi skulle börja kom vi på att vi inte hade någon öppnare för vinflaskorna. Tack och lov kom jag på att jag hade en hemma och kunde springa de 180 metrarna hem för att hämta den så vi kunde börja öppna flaskorna.
Och en sjutiden påbörjades sedermåltiden och direkt efter att det första vinglaset fyllts lyckades styrelsen söndra ett fyllt vinglas i vår ända av bordet.

Under kvällens gång sveptes totalt fyra vinglas, två innan maten och två efter, jag hade superskills på att öppna vinflaskor, sällskapet var trevligt och allt vårt inköpta koshervin tog slut. Efter sedermåltidens slut började vi städa bort och gick sen hem och sova.

På tisdagsförmiddagen var det en halvtrött styrelse som dök upp på TF för att ha styrelsemöte, men möte skulle vi ha och under mötets gång blev föreningen med instagram!
Efter att mötet var avklarat styrde jag stegen mot tågstationen och tog påsklov. Några stordåd på tåget lyckades jag inte utföra, Torchwood var mycket intressantare för den halvtrötta styrelsemedlemmen på samma gång som det ramlade in några följare på den nya instagramaccounten och jag försökte lära min hjärna att jag nu har två instagramkonton att ta hand om på min telefon.

Hittills under påsklovet har jag mest tagit det lugnt, varit till frissan (välbehövligt), handlat med fammo och druckit kaffe med mommo. Nu ska kandi skrivas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...