fredag 11 april 2014

Överraskning på posten

Igår då jag kom hem från TF hade inte posten kommit ännu så ett par timmar senare då jag kom ihåg att det var torsdag traskade jag ner för att hämta Kyrkpressen. I postfacket fanns förutom Kyrkpressen också ett kuvert, dessutom ett fodrat kuvert, vilket gjorde min lite överraskad i och med att min primär adress är Purmo och alltså endast får post hit som är direktadresserad till Åbo (och om posten tycker att de ska eftersända).
Då jag började titta närmare var det adresserad till "Ms H A-Stman" och var air mail, vilket gjorde mig vääldigt förvirrad. Jag såg att det var postad i Workington, Great Britain och avsändaren var Derwent. Och då hann min hjärna ikapp och jag förstod vad det var.

Då jag köpte vattenfärgerna nu för en tid sen så surfade jag in på Derwent Academys hemsida och såg att de hade ett "free prize draw" som jag fyllde i för skojs skull. Då det var internationellt och de skulle dra 30 vinnare på måfå så tänkte jag inte mer på det och glömde bort hela saken.

Tills igår då jag hämtade posten, uppenbarligen var jag en av de på måfå dragna och i det fodrade kuvertet från England fanns det nämligen ett set med 24 stycken vattenfärgspennor! Jag supergillar mina vattenfärger (speciellt nu då jag införskaffat bra runda penslar) men som både jag och mamma konstaterat så är det väldigt torra färger som kräver en del vatten för att arbeta med, på akvarellpapper är de ganska så transparenta (jaa, jag veet att vattenfärger är transparenta) och jag har saknat en rödare färg (och det är såå jobbigt att blanda färger). Dessutom är jag så van med den detaljnivå man får med färgpennor och mina underbara Faber-Castell är inte så vattenlösliga, så jag var helt till mig med att få vattenfärgspennor.



Resten av eftermiddagen satt jag mest och skrattade och var lycklig åt att det var så random och över hur underbara färgerna var både med och utan vatten inblandat. Eftersom mina vattenfärger kräver en hel del vatten blir båda mina akvarellpapper smått skrynkliga men med pennorna klarar det tunnare pappret (200g) att bli vått utan några problem! Så jag supergillar pennorna och då har jag i princip bara klottat med dom ännu.
Instagrambild av dagens klottande

Så nu är det nästan till näst att jag skulle behöva hitta nya vanliga färgpennor då mina underbara Faber-Castell inte tillverkas längre och de börjar vara ganska korta så jag behöver hitta en ersättare. Och mina Staedtler är nog bra, men inte är dom ju Faber-Castell...

Det här blev ett lite längre inlägg än planerat, bara för att jag är så till mig av nya färgpennor. Men så blir det ibland!

2 kommentarer:

  1. hej här kommer en otippad fråga. jag satt och googlade på tavasthem och så kom din blogg upp eftersom du tydligen bott där och skrivit ett inlägg. (eller bor ännu, det vet jag inte) Det jag undrar är iallafall hur du trivdes där, jag tänker speciellt på ljud, var det mycket ljud? Tänker både på trafik utifrån men också annat ljud från grannar eller fester med tanke på kårrestaurangen. Ofta buller och bång? hoppas du kan svara, mvh fanny

    SvaraRadera
  2. Hej Fanny! I och med att det här kommer bli ganska långt så tar jag och svarar i ett inlägg istället!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...