onsdag 9 april 2014

Kaffekopssflummande

Nu då jag sitter med en kaffekopp och lite kex ska jag försöka knåpa ihop ett inlägg på samma gång.
På lördagskvällen då jag satt och funderade vilken film jag skulle se, morrade över att netflix inte hade de jag ville se och orkade inte börja söka dem på andra ställen så plingade min telefon till och där fanns ett meddelande av en viss Pillan som var i Åbo med familjen. Så en stund senare stod jag och snabbdiskade och städade och en stund senare släppte jag in P med syster. Så det var en mycket trevlig överraskning den annars lugna lördagskvällen! Efter lite te, chips och pratande följde jag hem de två Purmosystrarna för att de inte skulle gå vilse eller bli kidnappade och väl hemma igen blev det ett Torchwood-avsnitt innan jag tog natt.

Torchwood är för övrigt mitt nya serieberoende och då har jag bara sett en halv säsong ännu. Men, det är spin-off till Doctor Who, är brittiskt och är bra så då fastnar man! Att jag för övrigt blev helt lycklig över en Doctor Who-referens i Big Bang Theory visar ju hur fast jag är...

Nåja, tillbaka till helgen! I söndags satt jag och funderade lite på strukturen på kandin, tvättade och köpte mer färg till printern och höll på att glömma det jag egentligen skulle ha från supermarket. Men annars var den en ganska typisk söndag då det dessutom regnade nu som då, men eftersom det är Åbo så ligger ändå paraplyet hela tiden i väskan.

Måndagen var ledig dag från föreläsningar, eftermiddagen började med ett styrelsemöte som drog ut på tiden så jag fick meddela att jag blir sen till psykkamötet som vi skulle ha senare. Orsaken till det utdragna mötet var en massa kråtande med båtarna för vår planerade kryssning. Till sist flyttade vi lite på datumet, ringde Viking Line och bestämde oss. Det var en tur så att vi alla hatade allt som har med båtar att göra eftersom det endera var för dyrt eller inte gick någon kvällsbåt. Men nu hoppas vi att vi får många med!
En halvtimme försent rusade jag till Arken och psykkaträff där vi var ganska lyckliga över hur många svar vi fått in på vår enkät och planerade vad vi ska göra till näst.

Resten av dagen skrev jag kandi, med kandiangst och kandiflow på samma gång och Happy Feet som skrivmusik så blev det en intressant kombination. Men halv elva på kvällen lämnades seminarietexten in efter lite omstrukturering, textflyttande och skrivande.

Igår var det psykkaföreläsning med info om vår kommande presentation om våra forskningsprojekt och ett möte med vår handledare efteråt. Tentresultaten från fredagen hade kommit upp och att den ena tenten (den jag läst till) var godkänd firades med te och bulla, lite Sims och läsande av seminarietexter.

Idag började dagen allt för tidigt med psykkaträff med vår handledare som konstaterat vi borde ha stöd för vår hypotes, så det var roligt! Nu är det att hoppas att det stämmer då vi börjar analysera djupare. Och ja, då allt är klart med forskningen (i maj) så ska jag berätta vad jag hållit på med hela våren! Och nu är jag osäker på om jag har skrivit något om vad jag egentligen håller på med i kandiväg? Nåja, det kommer nog mer om det bara jag får den färdigskriven och inlämnad...

På förmiddagen blev det psykkaföreläsning om lycka, hem och äta och så iväg till TF för lite chillande i mysis innan vi traskade över gården för seminarie. Kandin kommenterades med bra saker och en del saker som ska förbättras och ändras. Så nu har jag två veckor till nästa seminarie med planer på att den ska vara så gott som klar då.

Nu ska jag diska och hitta på någon mat innan Linda kommer hitåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...