lördag 5 april 2014

I'm back!

I'M BACK!! Åtminstone för en stund!

Jag har inte haft många lediga stunder denhär veckan i och med att två tenter skulle skrivas igår.
För att fatta mig kort om veckan som gått så har den bestått av föreläsningar, ett styrelsemöte, ett vårfestkommittémöte och all ledig tid har tillbringats med psykkaböcker. Den ena tenten hade jag dock bestämt att jag endast går och ser hur den ser ut och satsar på den andra istället.

Då jag kom ut efter att ha "skrivit" de två tenterna igår var klockan halv tio och det var en helt superskön känsla att vara ledig! Det firades med ett par timmar på stan med Sabina innan jag begav mig till Citymarket på eftermiddagen och på kvällen efter någon timme Simsspelande hade jag fredagsmys med popcorn, lösgodis och "The Host".

Jag bestämde mig att ha tentläsningsfritt i helgen, kandin måste skrivas och ändras om, så på eftermiddagen idag tog jag kameraväskan på axeln och begav mig till Vårdberget i solskenet. Mina händer har saknat kameran så det var fruktansvärt skönt att fota igen. Det lilla minuset var dels att det var fullt solsken (=hårda skuggor) och blåste supermycket, så skillorna jag hittade massvis av var lite svårfångade. Några krokusar hade också hittat upp och de blåste inte iväg riktigt lika mycket. Men jag ska kolla igenom bilderna ännu idag!

Förra helgen var det full rulle här i Åbo, mamma och pappa kom som sagt ner på fredagseftermiddagen och började helgen med kaffe här. Mot kvällssidan blev det ett besök till Fransmanni innan vi gick över torget till ÅST för Jesus Christ Superstar! Denna gång var Alexander Lycke frisk och han (och alla andra) var helt fantastiska. Nu då jag såg den andra gången, och såg den från en annan plats kunde jag fokusera på ett annat sätt. Så kort och gott, den var fantastisk också andra gången jag såg den!

På lördagen körde vi iväg till Raisio och traskade på Ikea ett par timmar, mamma och pappa skulle ha lite grejs och jag hade också en lista med lite småsaker. Efter att allting var inplockat i bilen gick vi över till biltema där pappa stod och granskade en massa verktyg och jag kände mig inte riktigt hemma på den avdelningen. Ut kom vi och intog lunch på Ikea, ett snabbvarv till därigenom och så hem till Åbo.
På kvällen traskade jag till hotellet där vi åt supergod mat, Scandic Julia hade ny meny, vilket var ganska bra då vi gått igenom menyn några gånger nu och efter mat och efterrätt chillade jag på hotellrummet innan jag begav mig tillbaka till Biskopsgatan.
Söndagen var förvirrande då sommartiden kom, men upp kom jag på morgonen och så återvände mamma och pappa till Purmo och jag tog mig an psykkapluggandet.

Nu ska jag gå igenom dagens bildskörd och göra någonting åt designen här på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!