söndag 2 mars 2014

Skola vs. kreativitet

Jag har inte motivation att plugga till tent trots att jag vet att jag borde göra det med två stycken den inkommande veckan. Kan bero på att jag satt och försökte göra statistik i tre timmar idag och så är vädret helt urtråkigt.

Jag har en nåt slags kreativt flow som jag inte vet hur jag ska få utlopp för. Jag har inte ro att sitta och teckna och jag har inga bilder jag kan redigera.
Orsaken till allt tror jag att är att jag den senaste tiden inte gjort något kreativt. Kameran har legat i väskan allt för lång tid och med den här "vintern" vi har haft i Åbo har det inte varit så lockande att gå ut med den då det ser ut att vara november. Dessutom har jag suttit och pluggat en hel del och kommer fortsätta med det hela den här veckan.
En lösning är att jag hoppar in till centrum någon dag och hämtar upp en Wreck this journal och vattenfärger, eftersom jag köpt flera av de böckerna åt systeryster så vet jag att de är kreativa. Och färgpennor blir lite tråkigt i längden.

Så nu tror jag nästan att jag tar och sätter mig med sticksömmen och ser ett Doctor Who-avsnitt för att få någonting gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...