lördag 8 mars 2014

En pluggvecka

Hela veckan har gått i skolans tecken.

Förra lördagen traskade jag i stan tillsammans med Linda och vi kom båda hem med Doctor Whoklädsel, så nu är det lite småsaker som ska fixas ännu så är jag redo!
Resten av lördagen satt jag och gjorde statistik och på söndagen var det GT pch statistikplugg som tog hela uppmärksamheten. För att fortsätta Andrew Lloyd Webber-temat såg jag favoritmusikalen of all times; Fantomen på Operan och konstaterade att jag kan sångerna och repliker utantill.
Måndagen fortsatte i studiernas tecken i statistikens värld och på eftermiddagen styssemöte och efteråt fortsatte jag med styrelsegrejs innan jag begav mig hem för att plugga till statistiktenten på samma gång som några halarmärken syddes fast, det gick ju superbra att läsa på tent på samma gång jag sydde...

På tisdagsmorgonen blev det statistiktent, då den var skriven blev det att låna lite kursböcker, packa alla saker, snabbt sy fast de sista halarmärkena och dra på sig halaren och bege sig till TF. Efter en tid av några liter vatten som värmdes och saft blandades så var det dags att traska iväg till Vårdberget med safttermosar, halarmärken och ankan. TSF hade ingen pulka iår men vi skulle göra reklam för församlingsvalet. Väl framme visade det sig att vi inte fått något bord. Men efter att vi varit upprörda en stund dumpade vi alla saker och gick runt i den lila folkmängden som hittat till Vårdberget. Vi hittade grillad korv och fastlagsbullor som var gratis så vi blev lite nöjdare då. Pulkorna kom ner på olika sätt, vissa med hjul, vissa tog picknik mitt i backen och vissa brann.
Efter någon timme begav vi oss tillbaka till TF där jag lämnade i soffan en tid och beskådade och suckade över mina leriga skor och halare som visade på hur det var uppe på Vårdberget. Och på kvällen efter att vi piggnat till efter friskluftsförgiftningen pluggades det GT med Sabina några timmar.


På onsdagen kvart före tolv stod jag i ÅST:s biljettkö och väntade tillsammans med ett dussin andra att biljettkassan skulle öppna. Orsaken var att jag skulle köpa biljetter till Jesus Christ Superstar åt mig, mamma och pappa. Så i slutet av mars får jag se den igen! 
Efter biljettköpet begav jag mig till TF för att studera en stund innan jag gick den långa vägen till Arken på ett psykkamöte. Då det var avklarat tillbringade jag resten av dagen på TF och på kvällen blev det filmkväll där.

På torsdagsförmiddagen blev det möte med filosoferna för ett ekonomimöte från sitzen. Ett litet problem uppkom då det blev ordförande, jag och skattisen på plats från TSF då den ansvariga värdinnan meddelade att hon var inlagd på TYKS, och vi visste inte något i ekonomiväg. Men mötet genomfördes, värdinnan är nu på bättringsvägen och vi lämnade i filosofernas soffa tills det var dags att bege oss på vårfestens planeringsmöte. Det planerades saker och efteråt blev det någon timmes studerande innan jag begav mig hem för att fortsätta plugga GT resten av kvällen.

Igår blev det TFs allmän tent för att tenta GT-kursen som skjutits upp sen första året och efteråt tentkaffe med Backstreet Boys-tema.
På eftermiddagen påbörjade jag smått mitt sommarjobb i och med en mejlkonversation som startade för ett par veckor sedan tillsammans med två andra teatrar som använder samma bokningssystem som vi, för nu ska alla problem jämföras och diskuteras innan sommaren kommer.

Idag vaknade jag av att det regnade på mitt fönster. Men en stund efter att jag stigit upp blev det blå himmel och solen kom fram. Jag begav mig in till centrum och införskaffade vattenfärger från Akademiska och penslar från Suomalainen. Wreck this journal som jag också skulle ha var förstås slut, så den får komma från adlibris istället. Och kylskåpet fick mera mat i sig innan jag gick hem i solskenet med solen som värmde!
På eftermiddagen tog jag storstädning så nu är det bara disken kvar. Då jag städat satte jag mig ner och klottade lite med vattenfärgerna och konstaterade att det nog börjar vara vår i och med att solen lyser in hit!

Nu ska jag försöka få gjort något i skolväg iallafall innan jag tar lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!