torsdag 27 mars 2014

En försvunnen vecka

Hoppsan hejsan, min kalender har varit fullproppad med skolgrejs och det har varit hemskt.

Helgen tillbringades som sagt hemma i Purmo, på fredagen satte jag mig på tåget norrut och den kvällen tillbringades hemma med god mat och film. På lördagen blev det först ett besök till mommo, sen fammo och på kvällen var det dags för den sista revyföreställningen. Fullsatt uppenbarligen med alla stolar som fanns. Föreställningen gick superbra och efteråt satt vi och delade på lite chips innan det bar iväg hemåt i och med att jag på söndagen satte mig på tåget igen.
Studierna blev lidande under helgen och på söndagståget orkade jag inte plugga, så netflix och Buffy fick underhålla mig

På måndagsmorgonen vaknade jag med huvudvärk eftersom jag drack för lite vatten på tåget dagen före, så halva dagen var oproduktiv och på eftermiddagen blev det ett styrelsemöte med den bästa styrelsen innan jag traskade iväg till arken för ett psykkamöte om vår föreläsning.
Kvällen bestod av kandi- och psykkangst då det var så fruktansvärt mycket att göra i början av veckan vilket ledde till att inget blev gjort ordentligt. Men efter att jag debatterat med mitt inre en stund konstaterade jag att kandin ändå inte hinner bli klar till språkgranskning i april så det är ingen panik med den.

Tisdagen kom och emotionsföreläsning skulle göras klart. För att få en lite paus från allt blev det en promenad i det vackra (men blåsiga) vädret med Sabina innan vi fortsatte med pluggandet. Till sist beslöt jag att min del av föreläsningen fick vara klar och tog kväll.

På onsdagen var det dags för den första föreläsningen hållen av studerande i pyskkakursen och det var min grupp. Föreläsningen gick helt okej och nu har vi vår del över iallafall.
Sen blev det en snabb lunch innan jag hoppade iväg till TF för att ha seminarie, trots att min kandi inte genomgått något större underverk sedan förra gångens seminarie kom det en del nya tankar fram om den. Så nu har jag strax under en månad på mig att skriva klart den!
Kvällen kom och jag begav mig till Linda för lite födelsedagsfirande och pratande så där försvann några timmar på en gång!

Idag började jag dagen med föreläsning och nu på eftermiddagen blir det att leka postutdelare i studentbyn för att få ut vår enkät i forskningsprojektet till ännu fler människor. Och ikväll blir det att plugga och städa lite, imorgon kommer mamma & pappa ner!
Vi har fruktansvärt vackert väder här i Åbo med +12 grader och solsken, krokusarna har slagit ut vid ÅA:s huvudbibba och narcisserna är tydligen utplanterade i centrum. Så det skulle ju vara trevligt ifall det här vädret skulle fortsätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...