måndag 3 mars 2014

Day 29: Vacations to take

Nu har ju jag med min studentbudget inga resor inplanerade, men någon gång ska jag till de här platserna!

Grekland. För att jag alltid har haft en dragning dit, och fick en liten försmak då jag var till Cypern. Varför just Grekland vet jag inte.
England, Irland, Skottland. Dels för att jag är Harry Potter-nörd, men också för de vackra engelska landskapen som den inneboende fotonörden skulle älska.
USA. Det är väl ganska självklart?

Jag vill till en massa platser, men inte typiska solsemestrar utan jag vill se och uppleva saker då jag reser. Och de här var de som automatiskt kom upp i huvudet

1 kommentar:

  1. Resor, ett av mina favorit ämnen så jag kan ju inte låta bli att lämna en kommentar (eller en halv uppsats) efter mig.

    Jag känner igen det där med att ha en dragning till Grekland. Jag har varit först till Kreta två gånger och sedan till Cypern en gång och jag måste säga att jag föredrar Grekland över Cypern även om ja förälskade mig i det klarblåa vattnet på Cypern. Jag vet inte exakt vad det är som gör det, kanske är det att jag har upplevt grekerna som mer glada och vänliga än cyprioterna eller så är det något som sitter i huvudet. Greklandsförälskad är jag i alla fall, näst drömmer jag om någon liten mysig grekisk ö. Vart till Cypern har du varit?

    I USA fallet har jag alltid känt mig som kärringen mot strömmen. Jag tycker att i princip alla har drömmar om att besöka USA. Jag har faktiskt aldrig haft det som ett drömresemål. Jag känner ingen speciell dragningskraft dit, det är nog flera andra ställen jag skulle vilja besöka före.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...