torsdag 13 mars 2014

Ännu en försvunnen vecka

Det är en tid sen min kalender har varit så färgglad och fullbokad som denhär veckan, därav ingen uppdatering.
I söndags tog jag som sagt självporträtt och älskade ljuset och prövade på riktigt fjärrutlösaren, så nu är det bara fjärrutlösare till andra kameran som saknas... Resten av dagen hade jag världens kandiflyt och kvart över tio på kvällen lämnade jag in min 11-sidiga kandi till seminariet. Så det börjar närma sig slutet (kapitlen i seminarieversionen var mer ihopträngda så egentligen har jag 14 sidor med någonting på)!

Måndagen gick åt att översätta vår psykkaenkät till engelska. Det blev dubbelt arbete i och med att jag tydligen tappat bort det som redan var översatt på vägen från gamla datorn till nya. Så det satt jag och suckade över, och då tog det emot att översätta.
För att ta en paus traskade jag in till stan och köpte akvarellpapper och på kvällen blev en drömfångare målad.
Tisdagens psykkaföreläsning började med glädje över godkänd statistiktent, efteråt en snabb psykkaträff och på kvällen blev det Arezzo med Sabina och Linda för att "fira" grejs.
Mina färger från Derwent

Drömfångaren som målades på måndagen. Och den är inte nånstans ordentligt gjord, mest bara klottande för att pröva akvarellpappret. Dessutom är det bara instagrambild + dåligt ljus, så färgdetaljerna är bättre på riktigt.
Vattenfärger och blå färgpenna för "banden" från mina älskade Faber-Castell.

Onsdagen var den stressigaste dagen med två föreläsningar och ett seminarie. På förmiddagen påbörjades en ny psykkakurs, efter ett snabbt möte om grupparbete i den kursen sprang jag hem och åt på tio minuter innan jag sprang åt motsatt håll till TF för seminarie som vi började tidigare för att jag skulle hinna. Och klockan ett efter att min text var genomgången sprang jag tillbaka till Arken för att påbörja en annan psykkakurs. Första psykkakursen under mina snart två år där det iallafall pratades om att ta de blivande psykkalärarna i beaktande, och vi lärarstuderande fick gymnasiets psykkaböcker (dock på finska) av en av föreläsarna som också var medförfattare till gymnasieböckerna.
Och på kvällen kom Linda hit ett par timmar och så försökte jag vara lite aktiv studerande innan jag tog kväll med några Doctor Who-avsnitt.

Idag var det psykkaföreläsning på förmiddagen och nu ska jag traska iväg till puhakkan ett varv innan jag kopierar sex kapitel i en psykkabok som måste återlämnas, söker efter lite psykkapapper och sen börjar ställa mig i ordning för kvällen, det är dags för Doctor Who-sitz! Förhoppningsvis blir det inte så sent, för imorgon ska jag sitta på tåget norrut klockan tio på morgonen, helgen ska tillbringas hemhemma för mera revy. Om jag ryms in någonstans i Purmogården vill säga, det är fullbokat!

Så blogguppdateringen är ju säkert låg i helgen, men lite bilder som skulle ha kommit upp för en tid sen ska jag få hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!