tisdag 25 februari 2014

Några dagar

Nu har det gått ett par dagar igen och jag har suttit med skolarbeten hela helgen. Både lördagen och söndagen försökte jag plugga GT och göra en powerpoint till psykkan. En del bilder redigerades så de borde komma upp här inom en snar framtid.

Igår började jag dagen med en snabb psykkaträff angående dagens presentation innan jag begav mig till TF för en studiedag med mina studievänner. Halv tolv avlägsnade vi oss från TF, dock hade den sista timmen bestått av hangman, då hade jag tillbringat nio timmar på fakulteten i studiernas tecken. Men tre sidor kanditext producerades för min del, så det går framåt! Studiedagen gick som förra gången med ett subwaybesök, ett varv till puhakka efter popcorn och choko och så en hel del skvaller och skrattande mellan skrivandet.

Idag började dagen tidigt med psykkaföreläsning som bestod av två presentationer, sen ett psykkamöte om hur och var vi är med vår forskning innan jag traskade iväg till TF för att invänta lunchsällskapet. Efter lunchen drog jag mig hemåt för att påbörja printandet av stysseplanscherna i x stycken exemplar. Utmaning ett var att försöka få printern att samarbeta med photoshop på det sätt jag ville, utmaning två kom när printern meddelade att först den rosa färgen var slut (med vår lila bakgrund far det en del rosa) och då jag bytt den och printat några papper så tar den gula slut. Tack och lov hade jag en gul och en rosa kvar så de sista lyckades bli bra!
Så tre timmar innan styrelsemötet var de utprintade och då begav jag mig tillbaka till TF för att tillbringa de sista timmarna där och äta late lunch med teologerna innan det blev dags att byta hus för att ha möte. Det effektivaste styrelsemötet hittills trots att vi hade en hel del på listan, dock var vi precis tillräckligt med styrelsemedlemmar på plats för att kunna besluta samt en medlem via skype.

Efter mötet chillade vi och diskuterade tv-serier innan vi igen bytte hus och en stund senare drog jag mig hemåt och nu sitter jag med glasögonen på och halvt med huvudvärk (trötthet och för lite vatten) och en tekopp då temperaturen i det här huset är lite intressanta i det här mystiska februarivädret. Det har hållit sig på +23-24 grader i bostäderna nu med batterierna avstängda och nu då jag kom hem var det nere på +21,4 som enligt mig är kallt.

Imorgon måste jag plugga, hämta närvarointyg, skriva en stipendieansökan och på kvällen blir det Jesus Christ Superstar på ÅST med TSF, so that's gonna be fun!

Som avslutning får ni Peter Hollens nyaste cover!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...