lördag 15 februari 2014

Day 26: Something you always think “what if …” about

De två första sakerna jag kommer att tänka på är en Harry Potter-text jag hittade för något år sedan och så RyanDans sång "What If".


What if Harry never got his Hogwarts letter?
What if Lily chose Snape over James?
What if the prophecy was never overheard?
What if Snape didn't love Lily?
What if Wormtail never told Voldemort Lily and James Potter's secret?
What if Tom Riddle Sr. fell in love with Merope Gaunt?
What if Voldemort had known love?
What if Pettigrew had been captured?
What if Ginny had died in the Chamber of Secrets?
What if Scabbers turned yellow?
What if JK Rowling never wrote Harry Potter?
Would your life be the same?

Men annars har jag nog vissa saker jag har tänkt "what if?". Det största är nog högskoleansökan som gjordes 2011.
Tänk om jag inte hade satt TF som första på uniansökan, då hade jag aldrig fått träffa de underbaraste av människor jag lärt känna under de senaste åren, jag hade säkert haft andra åsikter och "växt till mig" på ett annat sätt om jag studerat något annat än teologi, jag hade säkert inte kommit fram till hur roligt det är att undervisa, jag hade säkert inte haft fotoutställningen och jag hade säkert inte blivit fast i Doctor Who då det var Linda som fick mig in i det, som för övrigt också är min partner in crime då det gäller många intressen. Och så hade jag inte fått bo i det vackra Åbo. Så trots att jag i tid och otid bannas över mina studier, då speciellt psykkan och pedagogiken så är det nog på TF jag ska vara!
Och skulle jag ha varit i Jakobstad på barnträdgårdslärare eller Novia skulle jag säkert inte uppskatta Purmo och landet lika mycket som jag gör idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!