fredag 7 februari 2014

Ännu en försvunnen vecka

Trots att jag inte haft några föreläsningar den här veckan så har den försvunnit i ett nafs iallafall och bloggen glömdes bort.
Föregående helg var jag som sagt hemhem och hann med en hel del, på lördagen var jag först till mommos och drack kaffe där innan jag svängde in vid Purmogården och satt där i några timmar medan mamma och syster hade revyövning, så att jag iallafall skulle ha sett någonting innan premiären! Resten av lördagen satt jag med datorn, två böcker, anteckningar och google för att försöka fixa statistikuppgifter till psykkan.
På söndagen blev det begravning och minnesstund och då jag kom hem på eftermiddagen fortsatte det i statistikens tecken innan jag till sist bestämde att jag var klar.

På måndagsförmiddagen packade jag mina saker och så fick jag mejl om att tisdagens föreläsning (den enda föreläsningen jag hade denna vecka) var inställd någon timme innan jag hoppade på tåget. Nå, tillbaka till Åbo kom jag och på tisdagen arbetade vi istället med forskningsarbetet någon timme. På seneftermiddagen halkade jag iväg till TF, hittade en annan styrelsemedlem och så påbörjade vi arbetet med att döpa de allmänna kaffekopparna till mysis. Efter en tid var hade alla koppar namn på sig och vi hade vit grundfärg på händerna.
Då orkade jag inte dra mig hemåt så jag satt i TF en stund med flitiga studerande och pratade innan jag släpade mig hem och råkade börja virka istället för att städa.

När onsdagen kom blev det mathandlande och städande innan min fellow whovian kom på Doctor Who-kväll. Finns det ingen annan som vill lyssna på oss så måste allt DW-relaterat diskuteras på en gång (och vår fb-konversation den senaste tiden har berört mestadels DW). Så det var fyra roliga timmar med kladdkaka och diskuterande!

Och igår var det dags för styssemöte under lunch och efteråt pysslande för att få upp styssebilderna på väggen i mysis. Och då vi var ambitiösa och egentligen behövde studera så letade vi fram nytt bakgrundspapper (lila för att det är vår färg) och fick storslagna idéer. Allt lyckades och efter klockan fyra var jag tillbaka hemma igen, då hade vi pysslat och druckit kaffe i några timmar. Så torsdagen gick i styrelsearbetets tecken, och roligt hade vi!

Idag får jag besök av bästaste Stina som kommer och hälsar på nu i helgen, så då blir det sämre med uppdatering igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!