fredag 24 januari 2014

Veckan som gick

Blogger har världens problem med Opera nu så varje gång jag ska skriva inlägg måste jag via firefox, och det är irriterande.
Men iallafall, imorse steg jag upp klockan sju, åt frukost, skummade igenom psykkaanteckningarna och klockan åtta stod jag i Arkens aula och väntade på att tenterna skulle börja delas ut. Av någon konstig anledning fanns inte mitt namn på listan men då det fanns många fler tenter än namn så fick jag en tent. Och kvart över nio var jag hemma igen, den här gången hade jag hunnit läsa allt material så jag kunde iallafall svara på frågorna! Men när man kommer hem kvart över nio på morgonen är den stora frågan om man ska gå och sova eller inte, ögon/huvudvärken hade smugit sig på under tenten så det skulle ha varit skönt att sova.
Efter att ha funderat en stund bestämde jag mig istället för att se Doctor Who 50th anniversary-avsnitt igen, och det var ännu bättre än första gången, då var jag mest överlycklig och nu kunde jag fokusera på andra saker.

Halva veckan har det fasta nätet (och antennuttaget till tv) inte samarbetat, tack och lov har ÅA dessutom två trådlösa nät, så till slut fick jag det ena att fungera på datorn (som tyckte att internet var en dålig sak då) och det andra var automatiskt på plattan på måndagskvällen. Och det var hela huset, troligen var det något då de renoverar A-huset och på onsdagen började nätet fungera igen.

Tisdagen började med psykkaföreläsning, sen psykkamöte för att efter det hoppa hem och äta lite innan jag tog alla kameragrejer och begav mig till TF för styrelsefoto. Förra gången var det relativt enkelt, men nu skulle jag ju själv också var med på bild så stativet och fjärrisen fick följa med, vilket ledde till tre väskor. Efter avklarat foto dumpade jag mig i mysis med min kaffekopp i handen (2½ år av studier och nu först orkade jag ta en egen kaffekopp till mysis) och där lämnade jag någon timme innan jag till slut begav mig hem för att ta itu med att skriva ihop en etisk prövning för vårt forskningsprojekt i psykkan innan jag redigerade styssebilderna.
På kvällen blev det spontant en kväll tillsammans med tre Krombibor med kokosbollar och en miljon skrattande. Så halvt sent kom vi hem och mitt tentpluggande hade försvunnit, men det var en bisak!

Onsdagen tillbringades i mysis med att lyssna och ha smått roligt åt latinpluggande teologer och invänta lunchsällskapet som bestod av samma personer som kvällen innan. Eftermiddagen och kvällen gick i psykkans tecken.
Igår var det psykka hela dagen som gällde, först psykkamöte om projektet och så hem och plugga på tent resten av dagen.

Nu tror jag att jag ska bege mig ut i kölden för att få in lite mera mat i mitt kylskåp innan jag har tvättid. Resten av helgen kommer att gå i kandiskrivandets tecken, på onsdag måste jag ha något att presentera och det ska inlämnas senast måndag. Men det är bra att kandin börjar väckas till liv igen!
Och ignorera diverse stavfel som kan finnas här i texten, jag tror jag har rättat till alla, men mitt huvud är som sagt trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!