torsdag 30 januari 2014

Torsdagsuppdatering

Idag på eftermiddagen mötte jag upp mina två andra gruppmedlemmar och försökte börja få någon ordning på statistikuppgifterna. Efter att vi gjort grunden konstaterade vi att det går snabbast att dela upp allt mellan oss tre. Tack och lov har jag äntligen fått SPSS installerat på min dator igen och ska leta reda på materialet från fjolårets statistikkurs för att försöka leta reda på mina små kunskaper i statistikprogrammet igen.
Så min packning hem fördubblades nästan då jag nu hamnar att ta hem datorn, en SPSS-bok plus mina anteckningar. Men då sitter jag istället hemhemma och bannas över programmet och diskuterar med det i motsats till att göra det i Åbo!

På den sena eftermiddagen hoppade jag iväg till TF, mötte lite av det övriga styssefolket i mysis där vi i halvsamlad trupp bar iväg med mockarutor, kaffekoppar, kaffetermos och tekokare och gick över gården till vårt gula hus där vi passande nog kom på samma gång som de halvvilsna filosoferna vi skulle ha möte med. Det skulle nämligen planeras sitz! Så i någon timme satt vi och åt mockarutor, planerade, skrattade åt konstiga (inside)saker och var sådär allmänt flummiga som teologer och filosofer är. Men det kommer bli så bra så!

http://hannushanna.blogspot.fi/
"No frills, no scarf, no messing,
just 100 per cent Rebel Time Lord" - Capaldi
På måndagskvällen blev förresten jag och min fellow partner whovian in crime, Linda väldigt lyckliga och väldigt upp i varv över en enda bild som BBC lagt upp; den första bilden på 12th Doctor/Peter Capaldi i sin officiella klädsel. Så det blev en caps lock-konversation halva kvällen där vi först freakade ut över hur perfekt klädseln var för att sen övergå i att freaka ut över Who överlag, efter att ha sörjt Matt Smith nu en tid så blev det väldigt mycket glädje på en gång och hela kvällen fortsatte i lyckan efter en enda bild. Av någon konstig anledning har den senaste tiden i vår konversationshistorik rört sig kring Who, senast idag var det David Tennant som var ämnet.
Men det är fortfarande väldigt länge tills det kommer ut nya avsnitt, först till hösten då de för tillfället håller på och filmar säsong 8. Men tills dess kan man alltid se om serien och sen se Torchwood som nu är min plan efter att jag sett igenom Who andra gången!

Men nu ska jag packa ner det senaste i klädväg som ska med hem; kläder inför söndagens begravning (pappas faster/min småkusins mommo). Och på lördagen blir det att handla och hjälpa mommo och bannas över statistiken.
Så jag har en känsla av att det kommer vara tomt här på bloggen i helgen, men på måndagkväll återvänder jag till Åbo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...