måndag 13 januari 2014

Skola, inspiration och Doctor Who

Bloggen ska nog få mera liv i sig inom en snar framtid, ena kamerans minneskort har faktiskt en hel del bilder på sig!
Fotoinspirationen kom nämligen in i mitt liv på samma gång som lördagsmorgonen jag tittade ut genom fönstret och fick se en vit värld, allting blev direkt mycket roligare och en liten glädjedans över snön var på sin plats. Så i lördags om kvällen råkade jag dra fram alla mina böcker eftersom jag fått fotoidéer.

I tordags hade vi psykkamöte med vår handledare och funderade lite på vårt forskningsprojekt som ska göras nu under våren, och nu i helgen bestämde vi oss för vilket vi är mest intresserade av så det ska diskuteras nu inkommande vecka. På morgonen då jag steg upp upptäckte jag snabbt att taklampan gått sönder, vilket ledde till att jag fick mejla bild åt pappa för att lyckas få loss skärmen. Och efter psykkamötet, då det ljusnat lite mera lyckades jag få loss den utan att förstöra Kårens egendom.

http://hannushanna.blogspot.fi/På fredagen ekade kylskåpet så det fylldes på, lite pluggande gjordes och på kvällen styrde jag stegen mot Lindas där vårt första stopp blev citymarket för kvällsproviant och sen påbörjades vår Doctor Who-kväll samt julklappsöppning. Jag fick också träffa Lindas David Tennant/Tenth Doctor, och whovian som jag är hade jag tally marks på armarna...  Efter x antal avsnitt och whovian-pratande traskade jag hemåt.


Lördagen gick åt plugga lite och glädjas över snön med att komma på att jag skulle ta och gå in till stan och hälsa på reorna i Hansa och blev chockad över att jag fick svensk betjäning vid H&M, tydligen lät jag svenskspråkig då jag hälsade på kassörskan. Så det blev jag väldigt glad över! Att jag skulle ha kommit ihåg att införskaffa en mugg åt mig att placera i mysis skulle ha gjort dagen komplett, men allt kan man inte komma ihåg! Och på kvällen halv nio började jag som sagt fota böcker, vilket ledde till att det blev för sent att se film så Doctor Who stod för lördagskvällen.

Gårdagen och idag har gått åt att läsa vetenskapliga artiklar till psykkaomtenten samt ordna upp hyllorna lite. Och så fick julgranen komma ner och packas undan. För tillfället ligger den dock på en hylla i väntan på att jag orkar föra ner den till förrådet!

Och om ni nu inte sett någonting alls av DW men skulle vilja se något, så börja med nya DW (2005) första säsongens första avsnitt "Rose" med 9th Doctor och se sen i kronologisk ordning därifrån, alla finns *host* online om man söker! Och blame it all on me när ni fastnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...