onsdag 29 januari 2014

Onsdag

Kanditexten lämnades in på måndagskvällen och idag sattes den fram på seminariet, med tanke på att det var min första text efter jullovet var den faktiskt helt okej, några saker ska omformuleras, definieras och problemet med att man blir blind för sin egen text och sitt material konstaterade jag än en gång idag, då det dessutom är en ny seminariegrupp som inte följt med vad jag skriver om. Så det var dagen idag.
Då jag kom hem på eftermiddagen blev det kaffe och så stickades några varv på spiralsockorna medan jag såg "Doomsday", ett av de sorgligaste avsnitten i hela Who. Men då jag nu ser allt för andra gången (och alltså vet vad som händer senare) var det en liite mer hoppfull känsla efteråt.

Igår var det psykkaföreläsning från morgonen med lite efteråt funderande kring forskningsarbetet innan jag gick hem igen och var ledig resten av dagen. Men teologerna kan inte hålla sig borta från skolan, så på kvällen möttes halva styrelsen vid Koulu för att börja planera lite roliga saker i sällskap av minttukakao för att få någon värme i oss efter den iskalla blåsiga promenaden dit.
Några timmar senare var jag hemma på Biskopsgatan igen och tog mig an uppgiften, som den ordentliga webbansvariga styrelsemedlem jag är, att orientera mig i wordpress- och premiumdjungeln för att uppgradera TSF-hemsidan, och allt lyckades! Så nu är domännamnet bättre (teologiska.com), mera utrymme och det finns mer möjligheter att fixa sidan. Så då trafiken dit nu efter uppdateringen lugnat ner sig lite ska jag börja fundera på designen lite igen.

Imorgon blir det förhoppningsvis en psykkaträff bara vi får vår "läxa" inom de närmaste 12 timmarna så vi kan göra något och mot kvällssidan blir det planeringsmöte om vår kommande sitz tillsammans med filosoferna för att sen på kvällen packa och åka hemhem på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...