onsdag 8 januari 2014

Flummigt och långt inlägg

Jag har just suttit och gjort upp ett schema för januari.
Det är en omtent mot slutet av månaden som det ska pluggas till, kandin ska skrivas så länge det är "lugnare" på skolfronten, GT måste jag på riktigt ta tag i och börja läsa, då den halvinplanerade omtenten på GT-kursen blir i mars, boken till tenten i april ska jag skanna in (två exemplar i kursbibban och vi är flera som ska tenta) plus psykkakursen som påbörjades igår och slutar i maj; 10sp kurs med statistik och ett forskningsprojekt som betyder lika mycket jobb som kandin.
Och så är det förstås styrelse/föreningsgrejs som tar upp tid - men det är på den roliga sidan!
Så om jag lyckas med allt det här är jag duktig (och förvånad). Men iallafall har jag en överblick över allt som ska göras!

Men anyway, det var nog inte mitt fullproppade schema som var meningen med det här inlägget! Sen ifjol då mitt senaste ordentliga inlägg dök upp har jag hunnit med en hel del faktiskt. Ett besök till Kokkola för shopping gjorde att jag kom hem med två klänningar, en promenad i ett mörkt Purmo med Santtu för att catcha up med allt som hänt sen vi senast träffades i somras. En kaffedejt med Carro dagen efter och på kvällen "Hundraåringen" i en biosalong som var fullsatt så det enda lediga då vi kom var på första raden. Men filmen var bra trots att det var varning för nackspärr!
Helgen kom och så påbörjades mitt packningsprojekt igen och i söndags återvände jag till Åbo och Biskopsgatan.

Trettondagen tillbringades inne i stan då Åbos butiker fick hålla öppet på grund av tillströmningen av ryska turister som firade sitt nyår. Så då kom jag hem med ett par skor och lite kläder. Renoveringen av Domus A kom i full gång efter årsskiftet så i tisdags var det vattenavbrott här i B-huset, vilket ledde till att efter den tre timmar långa psykkaföreläsningen dumpade vi oss i Mysis och pratade med folk innan vi for på lunch. I valet och kvalet mellan två olika kårrestauranger hittade vi oss slutligen på subway och tillbringade sen halva eftermiddagen inne i stan och hittade en "ny" affär i Hansa. Då jag kom hem hade vattnet återvänt och resten av dagen gick åt att packa upp det sista och spela Sims.

Idag blev det träff med mina gruppmedlemmar i ovannämnda psykkakurs för att ta oss an den första statistikuppgiften. Och alla mina statistikkunskaper och SPSS-kunskaper var bortblåsta. Meen, med tiden återkommer de förhoppningsvis! Då klockan närmade sig lunchtid hoppade jag iväg till Gado för årets första styrelsemöte. Effektiva var vi så det gick undan!

Det blir tyvärr ett bildlöst inlägg denna gång. Eftersom vädret ser ut att höra hemma i november är det inte så motiverande att gå ut med kameran och min platta vill inte samarbeta med blogger så bildöverföring från instagram misslyckades. Men ni kan ju ta ett varv in på insta om ni vill se några nya bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!