måndag 20 januari 2014

En uppdatering

Hoppsan, hejsan, det blev visst tyst här!

Sedan mitt förra inlägg för en vecka sedan har jag hunnit ha kandi/graduseminarie, då vi blev så lite på kandiseminariet och de minskade i antal på graduseminariet också så slogs de ihop, och så har jag öppnat mitt kandidokument för att se vad jag riktigt gjort. Skriva måste jag göra den här veckan då jag nästa vecka ska ha något att presentera.
Några psykkmöten har vi hunnit med och för tillfället håller vi på och utarbetar vårt frågeformulär och allt ska gås igenom med handledaren imorgon.

Jag satt en kväll och redigerade bilder och fick en ny redigeringsidé med bra resultat. Men förstås så bråkar sparandet och filerna går inte att öppna. Tack och lov var det bara två stycken som hann förstöras innan jag märkte det, men det var irriterande och gjorde att det inte kommer några bilder ännu.
http://hannushanna.blogspot.fi/


En spelkväll/sy halarmärken-kväll ordnade vi, den nya styrelsen, förra torsdagskvällen dit det dök upp en bunt människor och vi hade trevligt tillsammans.
Men annars har jag försökt sitta med näsan i psykkapappren till den inkommande omtenten på fredag och artiklarna är äntligen genomlästa! Nu är det bara powerpointarna kvar...

I lördags då jag var till citymarket och handlade i kölden bestämde jag att muta mig själv och kom ut med lösgodis. Och på söndagen meddelade jag åt mig själv att bara jag sitter och pluggar ordentligt får jag lyssna på min ihopkomponerade Doctor Who soundtrack-playlist, och med lösgodis, klementiner och DW-musik satt jag 1½ timme utan paus och pluggade, samt ett likadant pass senare på dagen. Så då gick mitt mutförsök bra!
http://hannushanna.blogspot.fi/

Idag började jag dagen med att ha ett 1½ timmes psykkamöte för att sen hoppa hem och slänga i mig mat, stoppa dammsugaren i Ikea-påsen och släpa iväg den till TF.
Väl vid TF började vi med styrelsemöte, där viktiga saker diskuterades och bestämdes. Efter mötets avslutande delade vi upp oss till mysis 1 (kafferummet) och mysis 2 (föreningens förvaringsrum) för att påbörja städning och inventering av vad vi egentligen allt har. Och strax före klockan sex var jag tillbaka hemma med dammsugaren. Då hade alla odiskade koppar diskats (och mina stackars händer är förstörda), sofforna hade dammsugits, skåpen och kylskåpet städats och så allt annat. Så ganska sluta men nöjda avlägsnade vi oss från fakulteten. För tillfället är det städat iallafall!
Kvällens plan var att plugga psykka, men jag konstaterade att jag inte orkar koncentrera mig så det blir att plugga extra imorgon istället.

http://hannushanna.blogspot.fi/

Förra veckan hamnade jag även att skiljas från Matt Smith som den elfte doktorn och är nu i samma situation som resten av whoniversumet; att vänta ända till hösten innan nya avsnitt kommer ut med Peter Capaldi i rollen som den 12e doktorn. Så för att lindra saknaden började jag se allt från början igen, till viss del eftersom jag nu vet hur allt kopplas ihop, så det är intressant att se!
Konstaterade även nu när jag satte kvällens avsnitt att ladda att jag snart måste skiljas från nionde doktorn då säsongen tar slut snart (men hej Tennant!)...

Så nu ska jag dumpa mig framför Doctor Who med en tekopp och lite glass innan jag kryper till sängs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!