tisdag 3 december 2013

Utförligt inlägg

Hellooo! För tillfället sitter jag med julmusik (min julplaylist hittas HÄÄR) och redigerar bilder av mina juldekorationer. De bilderna kommer upp endera ikväll eller imorgon, så kika in senare. Jag ska dessutom försöka få upp nån slags vinterdesign hit så det blir mer passande färger trots att snön lyser med sin frånvaro här i Åbo.
Förra veckan var det fullt upp med skola, så bloggen blev lite tråkig. Två tenter skrevs, en i början och en i slutet av veckan och inkommande måndag blir det omtent för den första tenten, den var uppbyggd av 100 påståenden och man skulle kryssa i rätt/fel - högstadiefeelis big time!

onsdagen var det full rulle, klockan 13-18 var jag vid Aurelia. Först och berättade åt pensionärer om min utställning och sen mina vanliga tre timmar där. Och den chocken då en kvinna kommer fram och säger att jag ska hälsa åt fammo var ganska stor, och hon fick nog dra hela släktutredningen innan jag kom på vem hon var och att nog fammo sagt att de bor i Åbo. På kvällen blev det lillajulsfirande hos mig med Linda och Sabina med glögg, pepparkakor, muffins, godis, chips, kex och julmusik. Min julgran hade kommit upp söndagen innan och den är så fin!
Torsdagen gick åt att tentplugga, packa, Aurelia och på kvällen andaktsplanering hos en klasskompis där det blev glögg, pepparkakor och en hel del skrattande. Och konstaterande att det är synd att vi i klassen träffas tillsammans så lite nuförtiden, så det måste vi ändra på!

Fredagsmorgonen kom och kvart över åtta öppnade jag tentpappret och suckade inombords. Den tenten blev inte heller till någonting, men den har resultaten inte kommit på än. Efter det psykkaföreläsning till tolv, hem efter packningen (mina packningsskills är helt superbra vill jag påstå) och så iväg till tåget. VR var nästan i tid till Bennäs, jag åkte hem och bytte kläder och så iväg till Purmogården på 30-årskalas med halva Svenskfinland. Hem kom vi sent och nattsömnen blev lidande.

lördagen hälsade jag på mommo & fammo och på kvällen blev det ett annat kalas, vilket ledde till att nattsömnen igen blev kort. Ännu kortare när väderstationen på nedervåningen började larma just när jag somnat eftersom vädret ändrade så snabbt. Sen på söndagen hoppade jag på tåget söderut igen och kom fram till ett julfint Åbo som var halt och blåsigt och utan snö. Den här tiden ifjol hade vi haft världens snöstorm och hade massvis med snö...

Igår var det psykkaföreläsning och på eftermiddagen Aurelia där jag försökte skriva kandi tills datorn dog, sladden var ju förstås hemma. På kvällen blev det psykkaplugg och efteråt fick jag världens huvudvärk (som vanligt började den bakom ögonen), för att jag 1) hade nackspärr från att ha sovit på tåget, 2) sovit allt för lite under helgen och 3) säkert druckit för lite vatten. Så det blev ingen kandiskrivande den kvällen utan istället doctor who och spikmattan och nacken redde upp sig.

Imorse var det tungt att stiga upp. Orsaken var att mitt alarm var på 5.15 och 5.40 stod jag och Sabina utanför dörren och var påväg till Metsku för den traditionsenliga grötfesten som gulisarna ordnar. Gröten var god, sällskapet var trevligt och programmet bra och roligt. Vår andakt var som vanligt när det gäller TF-11 fixad i sista minuten och improviserad, men den var nog stämningsfull och fin! Hemma var jag igen klockan åtta och då slängde jag mig i sängen och sov. På eftermiddagen blev det dags för en kvarts kandseminarie och nu sitter jag som sagt med bilderna. Egentligen behöver jag plugga men då jag är trött så är det lika bra att inte göra det!

Grattis om någon orkat läsa hela romanen! Kika in senare för att se om bilderna har kommit upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!