söndag 22 december 2013

Uppdatering numero uno

Nu ska bloggen uppdateras och här kommer den första ordentliga uppdateringen!

Efter mitt senaste ordentliga inlägg som alltså skrevs onsdagen den elfte december blev det Hunger Games på bio med typ åtta andra i biosalongen. Catching Fire var helt superbra och den följde boken ganska bra. Torsdagen och fredagen tillbringades med att försöka plugga psykka, vilket inte gick så bra och på fredagskvällen blev det Purmogården och luciafotande.
http://hannushanna.blogspot.fi/Efter stormen Seijas besök blev det två träd mindre här på gården och jag låg vaken någon timme eftersom elen for och det blåste något förskräckligt utanför fönstret.

På lördagen skulle nog tågtrafiken ha normaliserats så jag for till Bennäs i god tro om att ha chans till att plugga psykka 4½ timme på tåget. Det blev inte så.
http://hannushanna.blogspot.fi/IC-tåget kom till Bennäs med utan tvåvåningsvagnar, endast vanliga IC och resten expressvagnar. Oh happy day! Så min arbetskupé existerade inte, expressvagnen var iskall, inga fungerande högtalare och uppenbarligen inget internet. Så efter att ha frusit ihjäl en tid traskade jag iväg till närmaste IC-vagn och slog mig ner där istället, fortfarande utan internet. Väl framme i Tammerfors for mitt anslutningståg från ett lite halvkonstigt spårnummer men efter att ha letat på skyltarna hittade jag ett expresståg som skulle till Åbo. Och jag hade bokat IC-tåg. Såå allt pluggande for åt skogen och jag var upprörd på VR mest hela dagen.


Till Åbo kom jag sist och slutligen, hoppade iväg till Biskopsgatan och packade upp mina saker och så kom Linda över ett varv med ett paket.


På kvällen packade jag igen, denna gång för ett dygn borta, försökte plugga psykka men gav upp och såg Doctor Who istället innan jag kröp till sängs tidigt för söndagens äventyr. Och min fina lilla gran var på!

http://hannushanna.blogspot.fi/


Inlägg nummer två kommer imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!