måndag 23 december 2013

Uppdatering numero dos

På söndagen blev det tidig uppstigning klockan sex och strax före sju var jag påväg till torget för att hoppa på bussen till hamnen med en bunt andra teologer. Det var nämligen dags för styrelsebytarkryssning!
Vid Siljas terminal möttes vi tretton stycken teologer och steg snart ombord på Silja Galaxy och hoppade iväg till frukosten där. Efter att vi ätit i typ 1½ timme blev det konferensavdelningen för möte till klockan två. Efter det blev det tax-free, förfest, pidro, buffé, tax-free och så hoppade vi iväg på julshow till halv två. Sömnen blev alltså kort då vi kom tillbaka till Åbo hamn klockan sju på måndagsmorgonen. Men en väldigt rolig kryssning hade vi!

http://hannushanna.blogspot.fi/Halv åtta var jag hemma på Biskopsgatan på måndagsmorgonen, då slängde jag mig på sängen och sov någon timme innan jag drog mig iväg till Arken för att skriva psykkatent, vilket gick så bra att jag hårt funderade på att rita blommor för att väga upp mina okunskaper. Så går det då man inte hunnit läsa allt material och sovit högst tre timmar. Men sen var det JULLOV!
Då jag susade runt min bostad på morgonen och sökte efter min penal och allt liknande kom Sabina och lyckades lämna ett paket utan min vetskap som jag hittade på eftermiddagen.

Resten av dagen packade jag och på kvällen kom mamma och pappa ner så då blev det hotellmat!


På tisdagsmorgonen blev det att packa det sista innan vi hälsade på domkyrkan och den italienska julkrubban som finns där innan vi packade in allt i bilen och började åka hemåt. En stor del av vägen försökte jag sova och vi var hemma i Purmo mot kvällssidan.

http://hannushanna.blogspot.fi/

På onsdagen for jag med mommo och handla och sen klädde jag julgranen där med en nyfiken och rastlös katt som åskådare. Inte det enklaste kan jag meddela. Men allt och alla klarade sig utan skador! Utom att jag förstås började nysa att katten.

På fredagen var det min födelsedag och blev väckt av mamma och syster med kort och paket! På förmiddagen for jag och handla med fammo och på eftermiddagen blev det en stadsvända för att handla de sista julklapparna med mamma och så ett varv via mommos. Och på kvällen blev det stracotto, batatmos och ugnsrotsaker på hemmaplan.

Igår for jag och pappa till stan eftersom Purmo var skridskobana och gruset tagit slut i Purmo så blev det att hämta mera från stan. Och för att lämna in mitt medicinrecept till hvc för att förnyas. Vilket inte gick då det bara var jouren som var öppen... För i allt mitt packande och resande glömdes min extramedicin i Åbo och den jag har nu börjar gå på det sista.
På kvällen blev det revyjulfest i knytkalasstil och hem halvt sent på natten.


Idag har vi klätt julgranen, jag har gjort en pärlängel med en tysk bruksanvisning. Resultatet blev bra men likheten med en dalek (dock med vingar) från Doctor Who var ganska stor. Ikväll blir det Hobbiten på bio då de nu äntligen har sandat vägarna idag. Åtminstone två bilolyckor de senaste dagarna då det har varit halt och dåliga vägar.
http://hannushanna.blogspot.fi/

Dalek/ängel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!