onsdag 11 december 2013

Update!

Hoppsan hejsan, det kom visst något som heter studier och tog över mitt liv i helgen. Så jo, hela helgen satt jag och försökte pränta in psykka i huvudet utom den stund då jag tog paus och skulle köpa julklappar på lördagen. En mycket smart dag, eller så int, akademiska var kaotiskt med folk, suomalainen var liite mindre kaotiskt och hela Hansa var fullt med folk. Men största delen fick jag fixat iallafall.

I måndags skrev jag omtent i psykka och kvällen tillbringades på andra sidan ån med att öva "Tomten" på Terjärvdialekt och dricka glögg.
Igår på förmiddagen var det "hej mitt vinterland" med minusgrader och stora snöflingor. Jag traskade till Aurelia och lämnade in min lånenyckel och sen till ett tomt TF för lite mer övande innan vi styrde stegen till Svenska klubben, det skulle ätas jullunch med kyrkohistorikerna! Med julmat, julsånger, mitt och C:s fina framförande av tomten och gott sällskap med de andra kyrkohistorikerna var en bra lunch! Tyvärr tyckte inte vädret likadant, så när jag avlägsnade mig för att gå till tåget lekte jag Bambi då det var plusgrader och regnade. Och jag kan meddela att med kameraväskan och datorn med sig i packningen skulle jag inte ha velat halka...
Tåget lämnade Åbo men blev snabbt försenat då vi väntade på ett mötande tåg, men till Tammerfors kom vi nästan i tid där istället anslutningståget var sent. Tåget kom sist och slutligen med på grund av tekniska problem blev vi tjugo minuter sena hela vägen norrut. Så i sann Pleppoanda: "jag hatar tåg"-var min sinnestämmning.

Idag har jag halkat iväg och hälsat på fammo (det är skridskobana här i Purmo) och då mamma kommer hem ska vi till mommos och sen måste jag plugga psykka. Och ikväll blir det Hunger Games på bio!
Och jag har varit borta från Purmo i strax över en vecka och under den tiden har vi fått ny spis och ett nytt stoort tv (samt att en säng är påväg).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...