torsdag 21 november 2013

Veckosammanfattning

Mitt liv är som sagt ganska tråkigt just nu, jag var på föreläsning x2 i måndags, båda i psykka, en kurs som går på engelska och den andra på svenska men just den dagen gästföreläsning av finskspråkiga som tog den på engelska. Efter lunch hoppade jag iväg till Aurelia och pluggade psykka.

I tisdags var jag ledig hela dagen lång, och jag hade planerat att plugga. Men det blev inte riktigt så eftersom vädret var sömnigt var också jag sömnig, så det blev inte riktigt lika mycket gjort som jag planerat. Det roliga var att en månad efter att vi skrev tent så hade äntligen resultaten kommit och det var godkänt, så där försvann en kurs (och hur jag lyckades få en tvåa då jag satt under tenten och konstaterade att jag kanske nätt och jämnt blir godkänd är en mycket bra fråga).

Igår var det onsdag, också ledig dag men på eftermiddagen var det Aurelia, så då stod psykkaplugg på schemat igen och då jag kom hem efter klockan sex så blev det inte så mycket studier resten av kvällen, istället fick stickningen komma fram, för nu ska den andra vanten bli klar.
Om en timme ska jag så småningom börja traska iväg till Aurelia, och surprise, plugga! Men ikväll blir det inget plugg, då blir det istället domkyrkan och metallmässa! Imorse när jag steg upp var det mörkt och mulet men det blev direkt bättre då jag konstaterade att det kom ner vita flingor, i och för sig i form av snöblandat regn, men det snöade en stund!

Ljusstaken har kommit upp i fönstret och sprider mysstämning och nästa veckas helg blir det ett snabbvarv hem till Purmo för ett kalas och lillajul!
Bloggen blir roligare snart igen, stå ut till december! Två tenter ska skrivas nästa vecka och jag är såå efter med kandiskrivandet pga allt plugg till tenterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!