lördag 2 november 2013

Lördagsuppdatering

Och min statistik sköt i höjden efter artikeln i ÖT och bloggen var tyst. Det var ju genomtänkt... Men orsaken till tystnaden har varit en massa program och deadlines.
Efter onsdagens inlägg hoppade jag iväg till Aurelia på eftermiddagen och läste kh under tiden jag var där. Och på kvällen blev det tv-tittande vid grannens och en massa prat.
På torsdagen var jag vid Aurelia mitt på dagen och då underhöll jag mig med House of Night och mot kvällsidan satt jag över två timmar med kh-uppsatsen och fick den nästan klar. Med Pirates-soundtracket och tomater på plattan så blir jag oftast supereffektiv då det gäller att skriva.

Igår blev det psykkaföreläsning 10-12, sen hämtade jag en psykkabok från bibban och så iväg till Citymarket för att handla. Och där var det kaotiskt. Meen där hittade jag tomten som jag ville ha ifjol, och en massa andra söta tomtar jag vill ha, det är tur att det snart börjar närma sig jul!
Efter att ha suckat över alla pensionärers kärror som var i vägen kom jag mig till sist ut därifrån och väl hemma skrev jag klart uppsatsen och skickade in den. Det firades med lite Sims och sen tittade jag på "Marley&me" och gråter fortfarande mer till den filmen än till the Notebook och Titanic. Bara för att det är en hund med.

Idag på förmiddagen drog jag på mig träningskläderna och skuttade ut på en halvkort länk eftersom jag kom fram till att jag ska ut och gå senare idag också så då kortade jag ner den. Nu ska jag ta och fundera på nån lunch och sen på eftermiddagen möter jag upp Linda och tar en sväng till gravgården till Jonnes grav och tända ett ljus nånstans.
Och så skulle det vara en bra idé att börja flumma ner nånting i dokumentet som heter "kandi" för att komma igång. Ett utkast till innehållsförteckning har jag iallafall gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...