fredag 8 november 2013

Freedag!

Nåja, nästan en veckas tystnad. Orsak: Skola, skola, skola, Aurelia.

I lördags tog vi som sagt en tur till gravgården och tvinnade på där en stund innan jag kom ihåg var Jonnes grav var (förra gången jag var där var det snö). Där fanns några ljus och efter det tände vi ljus i minneslunden. Där var det jättefint med massvis med ljus!
Måndagen började tidigt med en engelsk psykkakurs på TY. Vi är fyra ÅA-studerande, av resten är hälften finskspråkiga och hälften utbytesstudenter. Och det har varit väldigt intensivt med den kursen fyra gånger denna vecka, tre gånger Aurelia, vanlig ÅA-psykka och kandseminarie.
Tisdagskvällen tog vi ledig kväll och jag och Sabina mötte upp Linda vid Arezzo och satt där i två timmar med pizza och diskuterade livets viktiga saker, eller nånting ditåt.

Igår var det som sagt fullspäckad dag. Egentligen var det enligt schemat psykka 9-12, men då jag skulle vara vid Aurelia klockan 12 så hoppade vi iväg i pausen och traskade på i stan en stund innan jag slog mig ner vid Aurelia till klockan tre. Då spurtade jag hem och började fixa håret, sminka mig, äta nånting och sen byta kläder. Och femton minuter innan jag skulle gå iväg på förfest började det regna. Typiskt Åbo-väder.
Men lagom tills vi for iväg till TF hade regnet upphört!

Vid TF var det dags för TSF:s traditionella höstfest och det var som vanligt en mycket rolig kväll med många skratt, god mat, gott sällskap och fina auktionsföremål*. Jag bidrog med ett presentkort på en grundkurs i foto, som jag hastigt och lustigt fick skriva ihop vid Linda & Julias eftersom det riktiga hade lämnat hemma...
För andra året delades det ut förtjänsttecken och det var väldigt roligt att jag var en av de fem som i år fick det lila bandet med vår anka på medaljen!

http://hannushanna.blogspot.fi/
Mitt förtjänsttecken (och jag älskar lumians bländare!)

"Hanna har sedan början av sin studietid velat tjäna föreningen. Med sina specialkunskaper och intressen har hon med flit och gott arbete strävat efter att hålla föreningen uppkopplad. Tack vare Hanna har föreningen haft synlighet på webben och hemsidan. Hon har fotograferat och ansvarat för bloggen. Vi hoppas att få hålla Hanna kvar många år till." (Motiveringen som fanns i kortet)

Men eftersom jag hade föreläsning imorse blev det inget jatko för min del, utan det blev hem till sängen istället.
Och idag blev det psykkaföreläsning 10-12 och sen till citymarket och handla mat.
Nu ska jag diska och försöka läsa lite psykka...




*TSF har fadderbarn i Indien och varje höstfest är det auktion till förmån för dem. Och som vanligt kom det in mycket pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!