fredag 15 november 2013

Alla är fotografer

Eftersom jag inte har något tv här, så är det tur att svtplay finns just nu.
Jag såg på twitter på onsdag kväll från fotobloggare och läste på några igår om programmet som kom på svt, alla är fotografer. Så det var ju ganska självklart att jag skulle se det.

Och det var väldigt bra, det ska bli intressant att se vad de andra avsnitten som kommer handlar om! Jag som fotograf är vääldigt obekväm med att stå framför kameran, och är väldigt strikt med hur mina självporträtt ska se ut kvalititetsmässigt. Jag tror dock att det också kan bero lite på att jag inte har någon fjärrutlösare till kamerorna, A200:an är så gammal att den inte har IR-mottagning, så det alternativ som finns är basic trådutlösare som är dyr. A330 har IR, men fjärrisen är obeställd ännu (möjligtvis hittar den in på önskelistan bara jag hittar vilken det är). Och något alternativ med att sätta en mottagare i blixtskon är inget alternativ, jag använder ofta externa blixten då...
Men programmet gjorde nog att inspiration kom, vilket kan bero på det faktum att kameran ligger i väskan och sover och jag har noll tid att fota.

Så se programmet alla fotointresserade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...