torsdag 10 oktober 2013

Torsdagsflummande

Och vad har jag gjort sen mitt senaste inlägg i söndags?

En ny kh-kurs påbörjades i måndags, om rikssvensk kulturkristendom. Så där går vi igenom några stora personligheter (Ingmar Bergman och Ylva Eggehorn för att nämna två). Samma dag hade jag möte med Laura om utställningen och vi lämnade in bilderna för printning.
Samma kväll satt jag två timmar och sorterade mitt material till kanden. Och kom upp i 69 dokument, 279 sidor totalt. Så jag har nog att göra! Nu är det bara att börja läsa igenom och få någon struktur på det hela.

Tisdagen tillbringades i skolan med både kandseminarie och kh-kurs. Och där emellan chilla i mysis.
Igår skulle jag plugga en massa, men eftersom det var så gult och höstigt utanför fönstret tog jag kameraväskan och gick upp på Vårdberget. Där var det väldigt mycket höst med en massa fina löv. Så för en gångs skull kom jag hem med nästan lika många bilder på båda minneskorten. Det händer sällan. Så bara jag får någon ledig stund ska jag ta tag i dom.

Idag har Åbo sitt typiska höstväder. Grått och regnigt. Idag har jag istället fått en hel del psykka läst, men fortfarande är jag en hel del efter mitt planerade schema. Och på eftermiddagen skulle jag fixa en ny profilbild, drog fram stativet, kameran, ställde skärpa och konstaterade att blixten behövs. Blixten kom fram och allt var frid och fröjd tills jag kom fram till att jag behövde reflexskärmen. Som inte hittades. Och eftersom jag bor på 16 m2 är det inte så många gömställen. Nåja, allt blev genomsökt, förrådet blev genomsökt men den hittades inte. Såå, jag frågade mamma och förstås har jag den hemma i Purmo.

Men nu ska jag ställa mig och diska och sen se om det är psykkaboken eller halsduksstickningen som lockar mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!