tisdag 22 oktober 2013

Tisdag

Igår var det kh-plugg som gällde och på eftermiddagen var det sista kh-föreläsningen innan tent.
Väl hemma åt jag mat och strax före sju hoppade jag iväg till Lindas och satt där tre timmar och skrattade och babblade medan vi drack glögg (säsongen är inledd!) och te. Så det var en mycket trevlig och välbehövd kväll efter allt pluggande den senaste tiden!

Idag har jag suttit och pluggat de fyra personerna vi har tent om och ska nu snart fixa mat åt mig och sen kvart över tre sitta och skriva tent.
Ikväll blir det att diska och packa det lilla jag ska ha med mig för en typ 46 timmars Purmovistelse. Sen blir det att gå och sova tidigttidigt eftersom mitt tåg åker klockan sju imorgon, så jag måste stiga upp supertidigt.

Så onsdagen tror jag blir en lugn dag, typ besöka fammo och mommo. Torsdagen är orsaken till att jag ska hem; tid till ögonpoli vid Malmska. Vad de egentligen ska göra har jag ingen aning om, det enda jag vet från när jag var till ögonläkaren nu i sommar var att synnerven på ena ögat hade lite annan form, så de skulle kolla upp det. Vilket kan vara på grund av min skelning och operation.
Efter det blir det ett varv till ÖT för en grej och sen hem igen. Och på fredagsmorgonen blir det Bennäs tågstation igen för att åka söderut. Men mamma, pappa och systeryster kommer ner på lördag och åker hem på måndag, så det gör inte så mycket att jag är hemma så kort tid.

På lördag ska vi hänga upp bilderna och på söndag blir det vernissage. Och så halvt tidigt klockan tio på måndag påbörjas en ny psykkakurs.
Så med det här tidsschemat kan det bli tyst på bloggen, under hemvistelsen måste jag försöka komma igenom kandimaterialet dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!