söndag 20 oktober 2013

Söndag

I fredags skrev jag tent, så nu är det att vänta och se vad det blev till. Efter tenten blev det lunch och så var jag runt halva akademikvarteren med affischer. Så nu är det några som ska ut imorgon ännu. Och eftermiddagen var jag och godkände kalendrarna som kommer att säljas.
Så halva fredagen var jag på språng! Väl hemma fick vinterjackan, vantarna och halsdukarna komma upp eftersom det de senaste dagarna har blåst svinkallt från havet och varit på minus på nätterna.
Och så skulle jag ta och sticka en vante, den färdigstickade har varit utan kompis ganska länge, men förstås så har jag tappat bort mönstret där jag gjort en massa ändringar. Så när jag åker hemhem ett snabbvarv inkommande vecka så hoppas jag att det ligger där.

Igår tog jag ledig dag, eftersom jag pluggat all ledig tid den senaste tiden så tyckte jag att det behövdes. Så det blev lite Sims-spelande där vädret var precis lika konstigt som utanför mitt fönster eftersom det haglade, blåste och var solsken på samma gång.

Idag ska jag plugga igen, på tisdag är det kh-tent och så behöver jag läsa mera av kandimaterialet. Och så ska jag boka tvättid, dammsuga och handla mera mat. Och helst tryckluft för att blåsa ur min dators usb-portar som bråkar smått, vilket betyder att jag måste in till stan...

Nåja, nu ska jag ta tag i saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...